  • 1. Data: 2009-02-05 15:28:47
    Temat: Abolicja podatkowa - korekta PITu
    Od: "a...@g...com" <a...@g...com>

    Witam,

    Musze skorygować PIT-36. Uwzględniałem dochody uzyskane w Polsce (ale
    nie w całości, nie zauważyłem jeszcze jednego PIT-11) i dochody z
    zagranicy. Wpłaciłem US powiedzmy 50 zł.
    Teraz chce skorygować zeznanie uwzględniając dodatkowy PIT-11. W
    wyniku tego mam do zapłaty powiedzmy 500 zł. Czy korzystając z
    abolicji Urząd Skarbowy umorzy mi te 450 zł ? Jak to jest ?
    (podatek obliczyłem w oparciu o metodę wyłączenia z progresji)

    Pozdrawiam :)
    Adrian

  • 2. Data: 2009-02-05 16:16:59
    Temat: Re: Abolicja podatkowa - korekta PITu
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    a...@g...com wrote:
> [...]
    > abolicji Urząd Skarbowy umorzy mi te 450 zł ? Jak to jest ?
    > (podatek obliczyłem w oparciu o metodę wyłączenia z progresji)

    Do abolicji są inne druki i zdaje sie abolicja nie dotyczy 2008 wiec
    zapomnij

  • 3. Data: 2009-02-05 16:21:31
    Od: "a...@g...com" <a...@g...com>

    > Do abolicji są inne druki i zdaje sie abolicja nie dotyczy 2008 wiec
    > zapomnij

    rozliczenie dotyczy roku 2007, może mało czytelnie napisałem

  • 4. Data: 2009-02-05 16:33:08
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    a...@g...com wrote:

    > rozliczenie dotyczy roku 2007, może mało czytelnie napisałem
    Niew umorzy ci, by ty chcesz rozliczyc pit-11 czyli zarobek z polski a
    nie z zagranicy, a tych abolicja nie obejmuje.
    Do dopłaty z odsetkami.
    Z drugiej jednak strony na podstawie abolicji możesz wystąpić o zwrot
    podatku zapłaconego w związku z zarobkami z zagranicy.
    W zależności od tego ile tego było będziesz musiał dopłacić mniej lub
    więcej albo nawet trochę ci jeszcze zostanie.

    Po prostu masz dwie niezalezne sprawy
    Abolicja i zwrot zapłaconego podatku
    Nierozliczony pit-11 do zapłaty z odsetkami, czynny żal i takie tam
    (może kary unikniesz)

  • 5. Data: 2009-02-06 01:25:46
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > a...@g...com wrote:

    > Nierozliczony pit-11 do zapłaty z odsetkami, czynny żal i takie tam (może
    > kary unikniesz)

    Moze byc problem, bo przeciez - przynajmniej teoretycznie - US *wie* o tym
    zapomnianym PIT-11 (posiada przeciez egzemplarz otrzymany od platnika)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2009-02-06 02:25:12
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    SDD wrote:
    > U?ytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisa? w wiadomo?ci

    > Moze byc problem, bo przeciez - przynajmniej teoretycznie - US *wie* o tym
    > zapomnianym PIT-11 (posiada przeciez egzemplarz otrzymany od platnika)

    Każdemu może się zapomnieć.
    Kwestia tylko komu przypomni się szybciej. Czy podatnikowi czy US.

  • 7. Data: 2009-02-06 10:37:20
    Od: "Jim" <{imie}.{nazwisko}@gmail.com>

    Abolicja nie dotyczy 2007 z tego co mi wiadomo tylko obowiązuje do końca
    2006 roku.

    .googlegroups.com...