  • 1. Data: 2009-02-05 11:18:20
    Temat: faktura vat z przed rozpoczecia DG
    Od: "Kotlet mielony" <w...@d...mnie>

    Witam!
    Własnie znalazlem fakture vat za pieczatke, wystawiona zostala 2008-12-15 ,
    (pobranie) .
    DG zarejestrowalem (regon nastepnego dnia) 10 grudnia, rejestracja vat 9
    stycznia , start DG 10 stycznia.
    Co moge zrobic z ta faktura? Wrzucic do rejestru vat zakupu czy tylko do
    KUP, jak tylko KUP to rozumiem ze w kwocie brutto
    no i czy koniecznie musze w KUP wrzucic w styczniu zaraz po rozpoczeciu czy
    moge teraz w lutym?

    I druga sprawa co moge zrobic z zestawem standard certum (z podpisem na 1
    rok) , w srodki trwale wrzucic czy co ?
    Jest to czytnik + karta + oplata roczna. Ktos to przerabial? (zakupilem
    3grudnia)

    P.

    --
    http://szacuneczek.org.pl - oprogramowanie dedykowane, aplikacje internetowe
    pisane na zlecenie, oraz oprogramowanie do e-handlu

  • 2. Data: 2009-02-06 07:47:04
    Temat: Re: faktura vat z przed rozpoczecia DG
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 5 Feb 2009, Kotlet mielony wrote:

> [...]
    > stycznia , start DG 10 stycznia.
    > Co moge zrobic z ta faktura? Wrzucic do rejestru vat zakupu czy tylko do KUP,

    Zapisy z .pl ustawy o VAT mogły sugerować, że prawo do odliczenia
    przysługiwałoby tylko "podatnikowi zarejestrowanemu" - i bądź tu mądry,
    czy zarejestrowanemu w momencie zakupu :) - znaczy były takie,
    niekorzystne dla podatników interpretacje.
    Ale AFAIR się wyjaśniło że wg Dyrektyw odliczanie ma przysługiwać
    podatnikowi zarejestrowanemu w momencie odliczania.
    Jakby na mnie trafiło to bym (dziś!) odliczył - kwota drobna,
    w najgorszym przypadku "wyrzucą".

    Oczywiście oznacza to, że IMO nie przysługuje prawo do zaliczania
    kwoty VAT w KUP (czyli nie wolno brutto).

    > no i czy koniecznie musze w KUP wrzucic w styczniu zaraz po rozpoczeciu czy
    > moge teraz w lutym?

    "teza Maddy"?

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2009-02-06 11:13:19
    Od: "Kotlet mielony" <w...@d...mnie>

> [...]
    > podatnikowi zarejestrowanemu w momencie odliczania.
    > Jakby na mnie trafiło to bym (dziś!) odliczył - kwota drobna,

    a wiec wrzuce, i w lutym, bo kosztowa mozna do 3 miesiecy od otrzymania o
    ile dobrze pomietam, prawda?

    > Oczywiście oznacza to, że IMO nie przysługuje prawo do zaliczania
    > kwoty VAT w KUP (czyli nie wolno brutto).

    > "teza Maddy"?

    wrzuce w lutym, pytanie "A co mi zrobicie? " :-)

  • 4. Data: 2009-02-06 11:27:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 6 Feb 2009, Kotlet mielony wrote:

    > a wiec wrzuce, i w lutym, bo kosztowa mozna do 3 miesiecy od otrzymania o ile
    > dobrze pomietam, prawda?

    Nie.
    W rozliczeniu za okres za który otrzymano lub dwa następne.
    Czyli np. przez pół roku++ :) (ja się rozliczam kwartalnie, a co).

    > wrzuce w lutym, pytanie "A co mi zrobicie? " :-)

    :)
    Wiedziałeś czy trafiłeś?
    "Teza Maddy" to właśnie stanowisko (grupowiczki, doradczyni
    z uprawnieniami): ustawa pozwala na zaliczenie w koszty danego
    ROKU.
    Tak czy nie?
    Czy jakiś przepis, w przypadku kosztu "ogólnego"[1] ustanawia nakaz
    lub sakcje za to, że podatnik po prawdzie nabył "w celu" (przeznaczenia
    na DG) lecz *uznać* zdecydował się później?

    [1] - bo oczywiście wyjątki są, np. towary handlowe

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2009-02-06 11:37:49
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 06-02-2009 o 12:27:56 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał(a):

    > Czy jakiś przepis, w przypadku kosztu "ogólnego"[1] ustanawia nakaz
    > lub sakcje za to, że podatnik po prawdzie nabył "w celu" (przeznaczenia
    > na DG) lecz *uznać* zdecydował się później?

    W art 24a updof masz napisane że KPiR służy do określenia dochodu za rok
    jak i za okres sprawozdawczy (czyli zapewne za miesiąc/kwartał).
    Natomiast skoro najpierw jest zawyżenie podatku, a potem wyrównanie,
    to nie ma za bardzo jak ukarać i za co.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 6. Data: 2009-02-06 14:32:44
    Od: "Kotlet mielony" <w...@d...mnie>

    wiedziałem, bo już mi napisałeś teze Maddy :)

    > "Teza Maddy" to właśnie stanowisko (grupowiczki, doradczyni
    > z uprawnieniami): ustawa pozwala na zaliczenie w koszty danego
    > ROKU.
    > Tak czy nie?

    tak

    > Czy jakiś przepis, w przypadku kosztu "ogólnego"[1] ustanawia nakaz
    > lub sakcje za to, że podatnik po prawdzie nabył "w celu" (przeznaczenia
    > na DG) lecz *uznać* zdecydował się później?

    nie

    :)

    P.