  • 1. Data: 2009-02-04 23:55:03
    Temat: Korepetycje - wolny zawód
    Od: "Piter S." <p...@p...onet.pl>

    Witam,
    jestem młodym nauczycielem. Pracuję na etacie w szkole. Płacę w związku z
    tym ubezpieczenia zdrowotne i społeczne.
    Jeśli teraz zechcę dorobić korepetycjami, to czy to kwaliwikuje się jako
    wolny zawód?
    Czy muszę rejestrować w gminie DG?
    Jak będzie wyglądało moje rozliczenie z ZUS i US? Jakieś zwolnienia?

    --
    Piotrek

  • 2. Data: 2009-02-05 00:02:35
    Temat: Re: Korepetycje - wolny zawód
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Piter S." <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    .
    > Jeśli teraz zechcę dorobić korepetycjami, to czy to kwaliwikuje się jako
    > wolny zawód?

    Raczej zwykla DG

    > Czy muszę rejestrować w gminie DG?
    > Jak będzie wyglądało moje rozliczenie z ZUS i US? Jakieś zwolnienia?

    Tylko z VAT - niezaleznie od obrotow.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2009-02-05 13:31:36
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 05 luty 2009 01:02
    (autor SDD
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <gmdaau$naq$1@news.onet.pl>):

    > Tylko z VAT - niezaleznie od obrotow.

    Nie tylko. Pracuje na etacie, więc ubezpieczenia zusowskie go nie obejmują.
    Tylko NFZtowy haracz

    --
    Tristan

    Kupię płyty/kasety/mp3/cokolwiek z płyt Mydełko Fa i Mydełko Fa 2

  • 4. Data: 2009-02-05 18:44:45
    Od: "Piter S." <p...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "Piter S." <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > .
    >
    > Raczej zwykla DG

    Ale przecież "udzielanie lekcji na godziny" jest w katalogu wolnych zawodów.
    Więc jak to w końcu jest?

    --
    Piotrek

  • 5. Data: 2009-02-05 19:41:28
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Ale przecież "udzielanie lekcji na godziny" jest w katalogu wolnych
    > zawodów.
    > Więc jak to w końcu jest?

    W sumie, jesli jestes nauczycielem, to tak. Z tym, ze w zasadzie niewielkie
    ma to dla Ciebei znaczenie.
    I tak trzeba zarejestrowac dzialalnosc itp. Minus jest taki, ze - trzymajac
    sie litery prawa - gdybys chcial, oprocz korepetycji robic cos jeszcze, co
    nie bedzie si ekwalifikowalo pod "lekcje na godziny", to bedziesz musial
    oplacac drugie zdrowotne w ZUSie :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2009-02-05 19:42:33
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Piter S." <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "SDD" <s...@t...pl> napisał w wiadomości

    No i w ZUSie najbezpieczniej by bylo zarejestrowac wlasnie wony zawod jako
    tytul oplacania skladek a nie pozarolnicza....

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2009-02-05 20:04:17
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Piter S." <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    I niech mnie ktos poprawi - ale wyglada na to, ze rejestrujac si ew ZUS jako
    wolny zawod nei mozna skorzystac z dwuletniej "ulgi" w oplacaniu skladek na
    ubezpieczenia spoleczne. Oczywiscie Ciebie to akurat nie dotyczy, bo Ty
    bedziesz placil tylko zdrowotna

    Pozdrawiam
    SDD

  • 8. Data: 2009-02-09 15:59:03
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Kiedyś można było mieć kartę podatkową, ale teraz?

    -----