  • 1. Data: 2007-10-10 06:31:01
    Temat: Adres na FV - czy moze byc....
    Od: Piotr <n...@i...pl>

    Witam

    Prowadze dzialalnosc gospodarcza od roku,
    do tej pory Faktury VAT wystawialem z adresem zameldowania, ktory
    jednoczesnie byl adresem firmy. Teraz oprocz prowadzenia dzialalnosci
    w miejscu zamieszkania, mam lokal z innym adresem.

    Teraz w wpisie do ewidencji mam:
    Adres zakładu głownego:

    Adres nr 1
    Adres nr 2

    Oba adresy zglosilem jako rownorzedne i jest OK.
    Ale mam pytanie czy moge wystawiac FV z adrsem lokalu skoro jest
    zgloszony na rownych prawach jak adres zameldowania ?!
    Oczywiscie nazwa firmy i NIP beda takie same.
    Oba adresy sa w tym samym miescie, to ten sam US itd
    Wiec nie ma zadnej roznicy, poprostu wolal bym zeby na FV byl adres
    lokalu, a nie moj adres domowy....

    Otrzymalem sprzeczne informacje na ten temat czy moge tak robic czy
    nie, wiec chcialem uzyskac pomoc tutaj na grupie.

    Pozdrawiam serdecznie
    Piotr

  • 2. Data: 2007-10-10 06:32:54
    Temat: Re: Adres na FV - czy moze byc....
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 10-10-2007 o 08:31:01 Piotr <n...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Otrzymalem sprzeczne informacje na ten temat czy moge tak robic czy
    > nie, wiec chcialem uzyskac pomoc tutaj na grupie.

    Ogólna zasada jest taka, że nie możesz, natomiast sporo ludzi tak robi
    i w wielu przypadkach nikt się nie czepia. Ale wystawiasz się wtedy
    skarbówce
    - jak będą chcieli to zakwestionują takie faktury.

  • 3. Data: 2007-10-10 07:10:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 10 Oct 2007, Piotr wrote:

    > Ale mam pytanie czy moge wystawiac FV z adrsem lokalu skoro jest
    > zgloszony na rownych prawach jak adres zameldowania ?!

    wKF: adres zamieszkania.
    Wbrew wrażeniu te adresy nie muszą się pokrywać, również w przypadku
    jak ktoś nie dopełnia obowiazku meldunkowego to do US ma obowiązek
    podać PRAWDZIWE miejsce pobytu :O

    > Oczywiscie nazwa firmy

    Wrrrr..... (wiesz dlaczego? :))

> [...]
    > lokalu, a nie moj adres domowy....
    >
    > Otrzymalem sprzeczne informacje na ten temat

    Niemożliwe.
    A ustawie o VAT (i rozporządzeniu) jest wyraźny zapis,
    że podaje się adres PODATNIKA.
    "Osoby lub instytucji".
    Kto jest podatnikiem w Twoim przypadku?
    :)

    Całkiem sporo większych firm podaje na f-rach oba adresy - bo to
    zabronione nie jest, jako że na f-rze wolno umieszczać inne
    "zbędne" informacje, to nie jest weksel :)

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2007-10-10 07:22:32
    Od: Piotr <n...@i...pl>

> [...]
    >skarbówce
    >- jak będą chcieli to zakwestionują takie faktury.

    No wlasnie tak mi powiedzial Pan w okienku w skarbowce.

    "Moze Pan wystawic z adresem lokalu tylko NIP jest wazny
    i wszystko bedzie OK, a za chwile dodal, ze w zasadzie powinien Pan z
    adresem zameldowania"

    No i badz tu podatniku madry ;)

    Zakwestinuja to znaczy co, moga zrobic ?
    Faktura wystawiona dla klienta, zaplacony za nia podatek VAT...
    i moga robic klopoty, jakie ?
    Rozumiem ze lepiej jak cos kupuje to brac na swoj domowy adres,
    ale tak do tej pory robilem i tu akurat moge nadal tak robic, skoro to
    bezpieczniej.

    Ale jak mowie wolal bym klientom wystawiac z adresem lokalu....
    Wdzieczny bede za jeszcze Wasze kolejne opinie na ten temat.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 5. Data: 2007-10-10 07:29:20
    Od: Piotr <n...@i...pl>

    > Niemożliwe.
    > A ustawie o VAT (i rozporządzeniu) jest wyraźny zapis,
> [...]
    Rozumiem.....

    > Całkiem sporo większych firm podaje na f-rach oba adresy - bo to
    >zabronione nie jest, jako że na f-rze wolno umieszczać inne
    >"zbędne" informacje, to nie jest weksel :)
    >
    >pzdr, Gotfryd

    No to w ostatecznosci zrobie tak jak napisales czyli bede podawal oba
    adresy dla swietego spokoju ;)

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 6. Data: 2007-10-10 07:51:46
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 10.10.2007 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał/a:
    > Niemożliwe.
    > A ustawie o VAT (i rozporządzeniu) jest wyraźny zapis,
> [...]

    No właśnie, a co przy zakupach dla VATowca? Też ma podawać w danych nabywcy
    swój adres zamieszkania, a nie siedzibę firmy?
    --
    Samotnik

  • 7. Data: 2007-10-10 07:57:23
    Od: Wojtek Malina <w...@g...pl>

    Użytkownik Samotnik napisał:

    > No właśnie, a co przy zakupach dla VATowca? Też ma podawać w danych nabywcy
    > swój adres zamieszkania, a nie siedzibę firmy?

    Na fakturze z Makro tez sa 2 adresy, pierwszy sklepu, drugi siedziby firmy.

  • 8. Data: 2007-10-10 08:03:06
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Całkiem sporo większych firm podaje na f-rach oba adresy - bo to
    > zabronione nie jest, jako że na f-rze wolno umieszczać inne
    > "zbędne" informacje, to nie jest weksel :)

    Gotfrydzie, muszę zaprotestować, na wekslu również można umieszczać
    "zbędne" informacje, czyli wykraczające poza art. 1 pw.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 9. Data: 2007-10-10 08:03:54
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 10.10.2007 Wojtek Malina <w...@g...pl> napisał/a:

    > Na fakturze z Makro tez sa 2 adresy, pierwszy sklepu, drugi siedziby firmy.

    Piszę o czymś innym. Oczywistym jest, że trzeba podawać adres siedziby (w
    przypadku osób prawnych). Siedzibę Makro ma w Warszawie, więc na fakturach
    z Bielska-Białej musi o niej pisać. Niemniej zastanawia mnie, po co się
    zgłasza w przypadku DG osób fizycznych ten adres siedziby, skoro z ustawy o
    VAT wynika i tak, że trzeba się w praktyce posługiwać adresem zamieszkania.
    To jest do kitu, bo co prawda ewidencja jest jawna i każdy się dowie, gdzie
    taki przedsiębiorca mieszka, niemniej niepisanie tego na fakturach
    przynajmniej zwalnia od tego, że klienci Cię w domu nachodzą.

    Tak czy siak, mam teraz problem, bo żona od roku się przemeldowała, a
    siedzibę 'zostawiła' w poprzednim miejscu zamieszkania. Oczywiście faktury
    sprzedaży i kosztowe są na 'siedzibę', czyli stary adres.
    --
    Samotnik

  • 10. Data: 2007-10-10 09:02:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 10 Oct 2007, Samotnik wrote:

    > No właśnie, a co przy zakupach dla VATowca? Też ma podawać w danych nabywcy
    > swój adres zamieszkania, a nie siedzibę firmy?

    Czy na pewno piszesz o osobie fizycznej?
    Siedziba takej osoby nazywa się "miejsce zamieszkania" :)
    Zauważ: firma to osoba (prawna lub fizyczna), przedsiębiorca i podatnik.
    On jest firmą (no, niech będzie że firma to jego nazwa a nie on sam).
    Przedsiębiorstwo to majątek przedsiębiorcy, i pod którym adresem on się
    mieści oraz pod jakimi adresami jest wykorzystywany ma znaczenia, ale
    lokalizacja owego majątku nic nie zmienia z p. widzenia lokalizacji tegoż
    przedsiębiorcy :)
    Jak jest pytanie o adres przedsiębiorcy albo adres podatnika, to adres
    prowadzenia DG nie gra roli, "inna sprawa".

    pzdr, Gotfryd