  • 11. Data: 2007-10-10 09:04:00
    Temat: Re: Adres na FV - czy moze byc....
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 10 Oct 2007, Liwiusz wrote:

    > Gotfrydzie, muszę zaprotestować, na wekslu również można umieszczać
    > "zbędne" informacje, czyli wykraczające poza art. 1 pw.

    Łykam sprostowanie i dziękuję!
    Muszę sobie znaleźć jakiś inny obiekt "z zakazem dopisywania rzeczy
    zbędnych" :), niestety dowody osobiste teraz nie są papierowe, bo
    do nich zakaz był ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2007-10-11 07:21:39
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa, 10 października 2007 09:22
    (autor Piotr
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <e...@4...com>):

    > Ale jak mowie wolal bym klientom wystawiac z adresem lokalu....

    No to wystawiaj. Najwyżej na podstawie tego:

    > wKF: adres zamieszkania.
    > Wbrew wrażeniu te adresy nie muszą się pokrywać, również w przypadku
    > jak ktoś nie dopełnia obowiazku meldunkowego to do US ma obowiązek
    > podać PRAWDZIWE miejsce pobytu :O

    będziesz się tłumaczył, że jesteś pracoholikiem i że mieszkasz w tamtym
    miejscu. Oczywiście musisz skalkulować czy nie wkroczą jakieś inne
    służby :D

    --
    Tristan
    napisz tu: b...@n...pl o...@n...pl t...@w...pl

  • 13. Data: 2007-10-11 07:23:50
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa, 10 października 2007 11:04
    (autor Gotfryd Smolik news
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0710101102500.4048@athlon64>):

    > niestety dowody osobiste teraz nie są papierowe, bo
    > do nich zakaz był ;)

    A teraz już wolno dopisywać coś?

    --
    Tristan
    napisz tu: b...@n...pl o...@n...pl t...@w...pl

  • 14. Data: 2007-10-12 21:21:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 11 Oct 2007, Tristan wrote:

    > A teraz już wolno dopisywać coś?

    Teraz jest ciężko dopisać, aby miało to znamiona "dopisywania,
    przekreślania i zmieniania" :O

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2007-10-13 17:42:11
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 12 października 2007 23:21
    (autor Gotfryd Smolik news
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0710122320230.3860@athlon64>):

    > Teraz jest ciężko dopisać, aby miało to znamiona "dopisywania,
    > przekreślania i zmieniania" :O

    Jak ciężko? Bierzesz pisaczek do płytek np. i ciapasz. Np. można dorysować
    kacze łapy do orła. Znaczy się można fizycznie :D bo prawnie to chyba nie.

    --
    Tristan
    napisz tu: b...@n...pl o...@n...pl t...@w...pl

  • 16. Data: 2007-10-13 17:59:37
    Od: Tristan <n...@s...pl>

> [...]

    kacze łapy do orła. Znaczy się można fizycznie :D bo prawnie to chyba nie.

    A właśnie... czy na fakturze można umieścić orła z kaczymi łapami?

    --
    Tristan
    napisz tu: b...@n...pl o...@n...pl t...@w...pl

  • 17. Data: 2007-10-13 20:22:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 13 Oct 2007, Tristan wrote:

    > Jak ciężko? Bierzesz pisaczek do płytek np. i ciapasz. Np. można dorysować
    > kacze łapy do orła. Znaczy się można fizycznie :D bo prawnie to chyba nie.

    Właśnie idzie o to, że ów rysunek może mieć różne znaczenia (w tym
    karalne), ale NIJAK nie można mu przypisać cechy "podrobienia lub
    dopisania danych". Znaczy NAPIS zrobiony ręką nie będzie miał
    takiej cechy, bo widać ze to nie "oryginalne".

    > A właśnie... czy na fakturze można umieścić orła z kaczymi łapami?

    Zdaje się że jest "ustawa o godle" a może "symbolach panstwowych" czy
    jak jej tam, i tam przewidziano godne używanie godła, znaczy nie wiem
    czy w aktualnym stanie prawnym nie skończyło by się to aktem oskarżenia
    o "szarganie" - nie pamiętam jak to się urzędowo (znaczy w przepisie)
    nazywa.

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2007-10-14 12:01:46
    Od: "złodziej podatków" <e...@p...onet.pl>

> [...]
    > zgłasza w przypadku DG osób fizycznych ten adres siedziby, skoro z ustawy o
    > VAT wynika i tak, że trzeba się w praktyce posługiwać adresem zamieszkania.
    > To jest do kitu, bo co prawda ewidencja jest jawna i każdy się dowie, gdzie
    > taki przedsiębiorca mieszka, niemniej niepisanie tego na fakturach
    > przynajmniej zwalnia od tego, że klienci Cię w domu nachodzą.
    >
    > Tak czy siak, mam teraz problem, bo żona od roku się przemeldowała, a
    > siedzibę 'zostawiła' w poprzednim miejscu zamieszkania. Oczywiście faktury
    > sprzedaży i kosztowe są na 'siedzibę', czyli stary adres.
    Przez kilka lat walczyłem z US i ZUS aby wysyłali mi wszystko co dotyczy
    działalności na podany adres siedziby a nie domowy z prostej przyczyny. Moja
    lepsza połowa dostaje drgawek jak widzi urzędowe pismo. Nie skutkowało. Aż przy
    okazji aktualizacji danych dołączyłem do NIP 1 informację że pisma kierowane na
    adres inny niż podany w formularzu aktualizacyjnym nie będą odbierane i
    wreszcie poskutkowało. To samo zrobiłem więc z ZUS-em i też poskutkowało. Czyli
    można zmienić ichnie przyzwyczajenia. A adres siedziby zamiast domowego piszę
    na fakturach od poczatku, czyli od jakichś 18 lat. Nikt niogdy się tego nie
    czepiał.