  • Data: 2007-11-24 10:30:05
    Temat: Aport a VAT (info, RP)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam.
    Taka ciekawostka:
    http://rp.pl/artykul/70954.html
    "Sąd stanął po stronie fiskusa. Stwierdził, [...]
    Nie narusza to zasady neutralnoœci [...]"

    Ja tam nie wiem, ale coś mi nie pasuje.
    Porównajmy dla jasności:

    przypadek 1:
    - firma "A" 100% VAT kupuje sobie ST, powiedzmy za 10 000 zł,
    2200 VAT płaci i odlicza. Koniec rozważań.

    przypadek 2:
    - firma "B" 100% VAT kupuje sobie ST, powiedzmy za 10 000 zł,
    2200 VAT płaci i odlicza. Koniec etapu 1, jesteśmy na zerze
    - firma "B" wnosi następnie nabyty ST aportem do firmy "A",
    tej samej co wyżej (100% VAT).
    Fiskus powiada że należy się 2200 zł VAT, a sąd uzupełnia to
    tezą że "nie narusza to zasady neutralności".

    Na takie dictum mam pytania:
    - czy na aport wystawia się f-rę z wykazanym VAT?
    - jeśli nie, to na jakiej podstawie doposażony aportem ma prawo
    odliczyć VAT?
    - jeśli nie, to w której przestrzeni matetycznej są dokonywane
    operacje dodawania i odejmowania, ze wychodzi tak jak w przy-
    padku 1 - czyli "neutralnie"?

    Chyba czegoś nie rozumiem :(, może ktos objaśnić?

    pzdr, Gotfryd