  • 1. Data: 2002-03-20 14:00:59
    Temat: Art. 33 ust.1 ustawy o VAT
    Od: k...@p...com (KaMeL)

    Witaj pl-soc-prawo-podatki!

    walczę z urzędem o ten przepis (f-ry proforma) i chciałem się zapytać
    szanownych grupowiczów czy może wiedzą jaka jest obecnie wykładnia
    tego przepisu: czy musi zaistnieć zdarzenie gospodarcze aby ustalić
    podatek należny od np. faktury proforma lub od "pustej faktury" ?
    Wiem, że orzecznictwo jest różne, ale może ktoś z Was ma jakieś
    doświadczenia w tym temacie. Czy obronię się ?
    Urząd naliczył podatek należny od faktur proforma, pomimo tego że właściwe faktury
    zostały
    wystawione po 3 dniach od wpływu pieniędzy na podstawie tych f-r
    proform i nie ma wątpliwości że dotyczą tej samej transakcji (urząd
    badał przepływ towarów) a proformy były wystawione aby kontrahent
    dokonał przedpłaty. Niestety proforma była na druku zwykłej faktury
    z oznaczeniem proforma i stąd kłopoty.
    Proszę o radę i pomoc.

    --
    Pozdrowienia,
    K...@t...net.pl

  • 2. Data: 2002-03-20 14:14:40
    Temat: Odp: Art. 33 ust.1 ustawy o VAT
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    Użytkownik KaMeL <k...@p...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:1...@t...net.pl...
> [...]
    > badał przepływ towarów) a proformy były wystawione aby kontrahent
    > dokonał przedpłaty. Niestety proforma była na druku zwykłej faktury
    ------------
    Ostatnio NSA orzekają na korzyść podatników.
    Tutaj znajdziesz jeden z nowszych wyroków:
    http://www.nettax.pl/serwis/nowosci/020225_1.htm

    Orka

  • 3. Data: 2002-03-21 09:39:13
    Temat: Re: Art. 33 ust.1 ustawy o VAT
    Od: "jacek" <k...@p...onet.pl>

    bardzo niebezpiecznie jest stosowac faktury proforma , lepiej uzywac innych
    nazw np. projekt rachunku za wykonanie uslugi, jest przepis kt mowi ze
    wystawiona fakt.vat rodzi koniecznosc odprpwadzenia podatku naleznego chocby
    byla wystawiona na probe itp. dlatego bedzie ci trudno wygrac z US
    nawet programy komputerowe sz tak zrobine ze dopuszczaja wystawianie fa
    proforma powinno byc to zabronione ale nie wprowadzac ludzi w blad , w
    sensie vat nie istnieje fa proforma i juz

    jacek

  • 4. Data: 2002-03-21 17:34:01
    Od: "Kinga" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > proforma powinno byc to zabronione ale nie wprowadzac ludzi w blad , w
    > sensie vat nie istnieje fa proforma i juz

    Czytajac o niebezpieczenstwach wystawiania fv proforma, zastanawiam sie czy
    ja postepuje prawidlowo? Mianowicie zdarza mi sie srednio raz w miesiacu
    wystawic fv dla kontrahenta, ktory akurat w tym miesiacu nie kupuje u mnie
    uslugi, spinam wtedy razem oryginal z kopia, przekreslam i pisze
    "anulowano", nastepnie wpinam do segregatora razem z pozostalymi fv zeby nie
    bylo pominietego numeru. Oczywiscie nie wliczam kwot z tej anulowanej fv do
    rejestru sprzedazy. Czy ja nie popelniam jakiegos bledu?
    Kinga

  • 5. Data: 2002-03-23 20:05:47
    Od: "Cezary F." <c...@i...pl>

    > Wiem, że orzecznictwo jest różne, ale może ktoś z Was ma jakieś
    > doświadczenia w tym temacie. Czy obronię się ?
    > Urząd naliczył podatek należny od faktur proforma,

    Przyznam, że zupełnie nie rozumiem skąd się bierze takie
    stanowisko US i w ogóle jakieś orzecznictwo w tej mierze.
    Nigdzie w ustawie nie ma mowy o czymś takim jak faktura proforma.
    Art.33 rozumiem zupełnie inaczej :-)
    Może chodzi im o zgodną z definicją tej faktury zapłatę podatku
    na niby?
    Wiem, że Ci nie do śmiechu, ale warto wziąć sobie do serca rady, które
    tu już padły
    i unikać w dokumentach ofertowych i innych nieszczęsnego słowa:
    faktura.

    I pamiętaj podstawą opodatkowania jest obrót!!!

    CEZ

  • 6. Data: 2002-03-25 12:58:43
    Temat: Re: Odp: Art. 33 ust.1 ustawy o VAT
    Od: k...@p...com (KaMeL)

    Witaj Orka,

    W Twoim liście datowanym 20 marca 2002 (15:14:40) można przeczytać:

> [...]
    O> Ostatnio NSA orzekają na korzyść podatników.
    O> Tutaj znajdziesz jeden z nowszych wyroków:

    Bardzo, bardzo dziękuję. Jestem uratowany bo podlegam właśnie pod
    łódzkie NSA. Ten wyrok przesądza sprawę.
    Podaj adres na priva to Ci Whisky wyślę :)))

    --
    Pozdrowienia,
    K...@t...net.pl