    From: "turczy" <t...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Auto prywatne w działalności
    Date: Thu, 6 Aug 2009 10:44:52 +0200

    Witam.
    Jednoosobowa DG, KPiR, VAT.
    Posiadam auto które nie jest wprowadzone do firmy (nie amortyzowane). Auto
    ma ładowność 735Kg i kratkę. (zarejestrowane jako osobowe, ale mozna to
    zmienić w każdej chwili)
    Do chwili obecnej prowadziem na ten samochód kilometrówkę, ale zastanawiam
    się nad zmianą.
    Czy aby odliczać vat od faktur na paliwo muszę wprowadzić auto do środków
    twałych?. Jeśli tak, to jak to zrobić.
    Czy mozna takiej zmiany dokonać w środku roku (tzn zrezygnować z
    kilometrówki...)
    Co implikuje takie wprowadzenie auta do firmy? Czy jeśli będę chciał je
    sprzedać za dwa lata bedę musiał wystawić fakturę vat i doprowadzić vat
    (auto kupione na vat marża 2 lata temu, a więc nie mam za bardzo co odliczyć
    teraz)
    Proszę o wszelkie porady pomogą mi podjąc świadomą decyzję.
    dzieki
    Arek