  • 1. Data: 2006-10-16 19:12:20
    Temat: Barter za reklame na stronie
    Od: A-neta <m...@s...pl>

    Hej,

    Prowadze portal internetowy, hobbistycznie, bez zadnych dzialanosci
    gospodarczych, zupelnie bez dochodow z tego tytulu. Pewna spora firma
    zaproponowala mi wspolprace na rok i w zamian za banery na stronie chca
    fundowac co miesiac nagrode w organizowanym przez nas konkursie. Wszystko
    ma sie odbyc zgodnie z litera prawa, wiec zaproponowali umowe, w ktorej nie
    moge ugryzc jednego punktu:

    "Ogolna wartosc swiadczen kazdej ze stron objetych umowa wynosi X zl + VAT.
    Rozliczenie wzajemnych swiadczen nastapi na podstawie wystawionej przez
    [FIRMA] faktury barterowej oraz wystawionego przez [JA] rachunku."

    Czy jako osoba fizyczna, nieprowadzaca dzialanosci moge wejsc w taki uklad
    i wystawic rachunek za reklame na stronie?
    Czy musze z tego tytulu odpowadzic jakis podatek, skoro de facto prezenty o
    wartosci X trafia i tak do ludzi, a my nic z tego nie mamy i jestesmy
    wlasciwie tylko posrednikiem?
    Moze jest jakis inny sposob, na taka transakcje?

    Bede naprawde bardzo wdzieczna za kazda podpowiedz.

    Pozdrawiam,
    Aneta