  • 1. Data: 2006-10-16 19:07:57
    Temat: Jak wyprostować PIT z nadpłatą?
    Od: "J&B" <j...@p...onet.pl>

    Witam
    Były pracodawca obliczył i zaplacil podatek za odszkodowanie za bezskuteczne
    wypowiedzenie z pracy. Wiem, że takowe odszkodowanie jest wolne od podatku?
    Jak mam odzyskać niesłusznie naliczony i odprowadzony podatek?
    US twierdzi ze mam złozyc aktualizację PIT a co ze złym PIT11 od pracodawcy?
    Serdeczności

    --
    j...@w...pl

  • 2. Data: 2006-10-16 21:11:06
    Temat: Re: Jak wyprostować PIT z nadpłatą?
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 16-10-2006 o 21:07:57 J&B <j...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > Jak mam odzyskać niesłusznie naliczony i odprowadzony podatek?
    > US twierdzi ze mam złozyc aktualizację PIT a co ze złym PIT11 od

    PIT 11 jest tylko informacją dla Ciebie, a Ty masz swojego pita poprawnie
    wypełnić

  • 3. Data: 2006-10-17 00:32:13
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "J&B" <j...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > Jak mam odzyskać niesłusznie naliczony i odprowadzony podatek?
    > US twierdzi ze mam złozyc aktualizację PIT a co ze złym PIT11 od

    jeśli jest wolne od podatku, to wogóle nic nie powinno zostać wysłane do US,
    ani sporządzony żaden pit11.
    Powinieneś dostać całą kwotę do ręki.

    Co masz na tym pit11 napisane, jakie pola są wypełnione? Dotyczy to tylko
    kowt za odszkodowanie, czy jest tam coś więcej.

    Ktoś cie w US musiał źle zrozumieć.

  • 4. Data: 2006-10-17 00:32:55
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "t" <r...@o...pl> wrote in message

    > PIT 11 jest tylko informacją dla Ciebie, a Ty masz swojego pita poprawnie
    > wypełnić

    A jak chcesz to zrobić, skoro ta kwota jest zwolniona z podatku (o ile jest)
    i na pit-37 się jej nie wykazauje?

  • 5. Data: 2006-10-17 05:55:38
    Od: "J&B" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Co masz na tym pit11 napisane, jakie pola są wypełnione? Dotyczy to tylko
    > kowt za odszkodowanie, czy jest tam coś więcej.

    Na PIT 11 jest własnie wykazana kwota odszkodowania i odprowadzony od niej
    podatek, zresztą potwierdza to sama ksiegowa, która to zrobiła uważając , że
    nalezy podatek od odszkodowania naliczyć.
    Mój PIT 37 jest wypełniony poprawnie. Firma wrzuciła kwotę odszkodowania w
    PIT 11 obliczyła podatek i odprowadziła do US i co teraz?
    serdeczności

  • 6. Data: 2006-10-17 10:21:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 16 Oct 2006, J&B wrote:

    > Witam
    > Były pracodawca obliczył i zaplacil podatek za odszkodowanie za bezskuteczne
    > wypowiedzenie z pracy. Wiem, że takowe odszkodowanie jest wolne od podatku?

    Właśnie się zastanawiam czy jest :)
    Na zdrowy rozum, wg idei opodatkowania "tego co będąc zarobkiem byłoby
    opodatkowane" powinien podatek być. Znaczy jak się dostaje pieniądze
    w zamian za to, że nie dostało się pieniędzy ktore *byłyby* opodatkowane
    to podatek powinien być. Zarobek byłby opodatkowany.
    Ale jak czytam przepis, to przyznaję że wygląda wątpliwie.
    Skąd wiesz że ma być bez podatku?

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2006-10-17 13:17:17
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

> [...]
    > Mój PIT 37 jest wypełniony poprawnie. Firma wrzuciła kwotę odszkodowania w
    > PIT 11 obliczyła podatek i odprowadziła do US i co teraz?

    To teraz sobie z księgową wyjaśnijcie czy to jest zwolnione z podatku, czy
    nie jest.
    Bo jak nie jest to księgowa zrobiła dobrze.
    A jak jest, to zmartwienie księgowej. Ona niech sobie odkręca własną
    nadpłatę w US, a tobie ma dać całą kasę do ręki.

    Tylko dalej nie rozumiem dlaczego masz robić jakąkolwiek korektę. Bo skoro
    wystawiła ci pit teraz to rozliczysz to w tym roku.
    Dlaczego niby masz to rozliczać za rok poprzedni.

  • 8. Data: 2006-10-17 20:36:55
    Od: "J&B" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > to podatek powinien być. Zarobek byłby opodatkowany.
    > Ale jak czytam przepis, to przyznaję że wygląda wątpliwie.

    Witam
    Jezeli odszkodowanie zostało zasądzone za nieuzasadnione lub niezgodne z
    prawem wypowiedzenie umowy o pracę na podstawie art.45 kodeksu pracy to
    zgodnie z treścia przepisu art.21 ust.3 pkt.3 ustawy o podatku dochodowym od
    osób fizycznych - jest ono wolne od podatku.

    Zacytowałem treśc odpowiedzi na takie same pytanie z tygodnika Angora z
    rubryki ,prawnik radzi, sprzed jakiś dwóch tygodni.
    Mam podobną sytuację. Moja sprawa jest z roku 2004.Firma zapłaciła podatek
    od odszkodowania a moim zdaniem nie powinna. I myslę jak odzyskac
    nienależnie odprowadzony podatek.
    Firma mnie odesłała do US a US chciał mnie od razu zbyć, potem kazali zrobić
    aktualizację PIT 37 .
    Dlatego proszę o radę jak to zrobić w PIT 37, jak jest skopany PIT 11
    serdeczności

  • 9. Data: 2006-10-17 22:46:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 17 Oct 2006, J&B wrote:

    > osób fizycznych - jest ono wolne od podatku.

    Przyjęto.

    > Mam podobną sytuację. Moja sprawa jest z roku 2004.Firma zapłaciła podatek
    > od odszkodowania a moim zdaniem nie powinna. I myslę jak odzyskac
    > nienależnie odprowadzony podatek.
    > Firma mnie odesłała do US

    IMO tak jak "witek" pisał: to firma ma oddać pieniądze.
    Ja bym rozważył zażądania na piśmie - uprzedzając przezornie że
    należą się odsetki od spóźnienia :)

    > a US chciał mnie od razu zbyć, potem kazali zrobić
    > aktualizację PIT 37 .

    IMO dziwne.

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2006-10-17 23:52:19
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    > IMO dziwne.

    Dziwne, bo nie da się zrobić akutalizacji czegoś co jest zwolnione z
    podatku.

    To aktualizację powinna zrobić firma i wykazać to jako nadpłatę podatku,
    jakoś to sobie odliczyć, a delikwentowi oddać kasę do ręki i to z odsetkami.