  • 1. Data: 2003-05-13 08:13:17
    Temat: Bilans i rachunek wyników dla banku
    Od: "Graszka" <g...@p...wp.pl>

    Proszę z góry o wyrozumiałość, bo pytanie pewnie mocno dyletanckie. A sprawa
    jest następująca: robię kwartalne sprawozdanie dla banku (mamy kredyt no i
    musimy się kwartalnie wykazywać jak to z naszą kondycją fin. jest) typowe
    dla podmiotów prowadzących uproszczoną rachunkowość. Rachunek wyników rzecz
    jasna jest sprawą prostą, ale schody zaczynają się przy bilansie. I tu mam
    pytanie: czy majątek trwały po stronie aktywów to jest ta wartość moich śr.
    trwałych która jest jeszcze niezamortyzowana? Czyli gdy mi się wszystko
    kiedyś zamortyzuje to ta pozycja będzie z wartością 0,00 zł?
    Ponadto - czy kredyt otrzymany z banku występuje mi w bilansie po obu
    stronach? Raz jako środki w banku po str. aktywów, a dwa jako kredyt po
    stronie pasywów?
    Pozdraw Graszka

  • 2. Data: 2003-05-13 08:20:41
    Temat: Re: Bilans i rachunek wyników dla banku
    Od: s...@s...pl Slawomir Dabrowski)

    On Tue, 13 May 2003 10:13:17 +0200, "Graszka" <g...@p...wp.pl>
    wrote:

> [...]
    >trwałych która jest jeszcze niezamortyzowana? Czyli gdy mi się wszystko
    >kiedyś zamortyzuje to ta pozycja będzie z wartością 0,00 zł?

    tak

    >Ponadto - czy kredyt otrzymany z banku występuje mi w bilansie po obu
    >stronach? Raz jako środki w banku po str. aktywów, a dwa jako kredyt po
    >stronie pasywów?

    do momentu wydatkowania: tak

    >Pozdraw Graszka

    Pozdrawiam S.
    --

    Sławomir Dąbrowski

  • 3. Data: 2003-05-13 10:07:44
    Od: "Graszka" <g...@p...wp.pl>

    > do momentu wydatkowania: tak

    > Pozdrawiam S.
    > --
    >
    > Sławomir Dąbrowski

    Dzięki bardzo, chciałabym jeszcze uściślić kwestię tego kredytu bankowego.
    Jest to tzw. krótkoterminowy kredyt obrotowy w r-ku bieżącym (debetowy) z
    ustalonym limitem zadłużenia. Jeżeli na koniec okresu sprawozdawczego mam na
    wyc. bank. np. saldo końcowe - 9000 zł (czyt. minus 9000 zł ), a
    dopuszczalny limit np.1000 zł, to właśnie to 1000 zł mam po stronie pasywów
    jako środki pieniężne na r-ku bankowym?
    Z pozdrow., Graszka

  • 4. Data: 2003-05-13 10:48:09
    Od: a...@p...onet.pl

> [...]
    > ustalonym limitem zadłużenia. Jeżeli na koniec okresu sprawozdawczego mam na
    > wyc. bank. np. saldo końcowe - 9000 zł (czyt. minus 9000 zł ), a

    Raczej 10.000,-

    > to właśnie to 1000 zł mam po stronie pasywów
    > jako środki pieniężne na r-ku bankowym?

    Od kiedy środki pienieżne to pasywa ?

    IMHO w pasywach pokazujesz kredyt w wysokosci 9000 zł
    Natomiast w aktywach środki pienieżne 0.

    Czy ja mam deja vu?
    Juz chyba o tym niedawno dyskutowalismy.

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 5. Data: 2003-05-13 11:33:35
    Temat: Re: Re: Bilans i rachunek wyników dla banku
    Od: s...@s...pl Slawomir Dabrowski)

    On 13 May 2003 12:48:09 +0200, a...@p...onet.pl wrote:

    >IMHO w pasywach pokazujesz kredyt w wysokosci 9000 zł
    >Natomiast w aktywach środki pienieżne 0.

    "IMHO" ani nawet "IMO" jest niepotrzebne, tak po prostu należy zrobić.

    >Czy ja mam deja vu?
    >Juz chyba o tym niedawno dyskutowalismy.

    Ludzie już nawet googlom nie wierzą. ;)
    --

    Sławomir Dąbrowski

  • 6. Data: 2003-05-13 12:41:29
    Od: "Graszka" <g...@p...wp.pl>

    > Od kiedy środki pienieżne to pasywa ?

    Sorry, nie tak miało być! Tak to jest kiedy się robi parę rzeczy na raz!!
    Oczywiście środki na r-ku bankowym po stronie aktywów.
    Graszka