  • 1. Data: 2003-05-13 07:14:36
    Temat: zaliczka na podatek w wysokosci 10 %????/
    Od: "MAGISTER" <w...@w...pl>

    Witam serdecznie, mam pytanie jesli ktos moglby mi wytlumaczyc dlaczego
    zostala pobrana zaliczka wlasnie w takiej wyssokosci-
    umowa o dzialeo na zasadach praw autorskich - tworzylem pewiem utwor,
    dla mnie mialo byc 2500
    wpisane brutto na umowie 2800
    mial byc podatek 10 % w sumie, bo KUP to 50 % w takich przypadkach,
    wiec spodziewalem sie ok 2540 zł
    tymczasem zeszlo 2352 zł.....
    wie ktos dlaczego, gdzie tkwi blad?
    moj lub wydawcy?
    pozdrawiam serdecznie.

  • 2. Data: 2003-05-13 07:31:27
    Temat: Re: zaliczka na podatek w wysokosci 10 %????/
    Od: "ela" <l...@w...pl>

  • 3. Data: 2003-05-13 07:33:27
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <k...@U...ceti.pl>

> [...]
    > dla mnie mialo byc 2500
    > wpisane brutto na umowie 2800
    > mial byc podatek 10 % w sumie, bo KUP to 50 % w takich przypadkach,

    A jaki wystawiles rachunek???
    Jezeli 2800 brutto i netto, jak piszesz 2352 to zostaly zastosowane koszty
    20% i podatek jak zwykle 20%, czyli mysle bez praw autorskich...
    Z prawami autorskimi byloby przy 2800 brutto - 2520 netto.
    To tak w skrocie...
    Pozdrawiam
    Kasia

  • 4. Data: 2003-05-13 20:52:02
    Od: "MAGISTER" <w...@w...pl>

    > A jaki wystawiles rachunek???
    nie wystawialem, jeszcze studiuje, ale brutto bylo wpisane 2800- od tego
    mialo byc 10% czyli do zaplaty 2520 zł,

    > Jezeli 2800 brutto i netto, jak piszesz 2352 to zostaly zastosowane koszty
    > 20% i podatek jak zwykle 20%, czyli mysle bez praw autorskich...

    rozumiem, polczylem i tak wychodzi ,

    > Z prawami autorskimi byloby przy 2800 brutto - 2520 netto.

    no wlasnie tak mialo byc, gdzie tkwi blad??????

    pozdrawiam marcin

  • 5. Data: 2003-05-13 20:54:08
    Od: "MAGISTER" <w...@w...pl>

    gdzie dokladnie szukac w ustawie KUP 20 % w takim przypadku a 50% ...?
    pozdrawiam marcin

  • 6. Data: 2003-05-13 21:45:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 13 May 2003, MAGISTER wrote:

    >+ gdzie dokladnie szukac w ustawie KUP 20 % w takim przypadku a 50% ...?

    Szukać tekstu "20 proc" i "50 proc". Nie żartuję :), byle notatnik
    robi to dobrze i szybko.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2003-05-14 07:04:14
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <k...@U...ceti.pl>

    > nie wystawialem, jeszcze studiuje, ale brutto bylo wpisane 2800- od tego
    > mialo byc 10% czyli do zaplaty 2520 zł,

    Skoro podpisales umowe o dzielo, to po wykonaniu dziela powinienes wystawic
    rachunek. Na tym rachunku ujmujesz odpowiednie koszty. Skoro nie wystawiles
    rachunku to kto go wystawil? Z tego rachunku wynika kwota do zaplaty...

    > no wlasnie tak mialo byc, gdzie tkwi blad??????

    W tym, ze ktos, kto zamiast Ciebie wystawil rachunek policzyl koszty 20% a
    nie 50%.

    Kasia