    From: r...@o...pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Biurokracja i podatki srodowiskowe
    Date: Tue, 26 Aug 2008 10:28:51 -0700 (PDT)

    Troche NTG, ale ze stosuje sie do tych zagadnien ordynacje podatkowa i
    dotyczy to firmy, to chyba najlepsze miejsce.

    Ostatnio przypadkiem przeczytalem o oplacie za korzystanie ze
    srodowiska, potem po sznurku dotarlem do ustawy o odpadach i
    biurokracji z nia zwiazanej, potem poszlo juz z gorki.
    No i okazalo sie ze budze sie z reka w nocniku, bo nie wiedzialem ze
    prosty informatyk moze byc podmiotem korzystajacym ze srodowiska,
    wytworca/posiadaczem odpadow i kim tam jeszcze przyszlo byc.

    Co ustalilem:
    1) Trzeba robic sprawozdania o ktorych mowa w art 286 prawa ochrony
    środowiska. Jesli oplata wychodzi ponizej 400zl za kategorie to sie
    jej nie placi. Ja ze srodowiska nie korzystam, bo smieci komunalne
    odbiera mi alba, wody zuzywam tyle co w lazience i odbieraja ja
    wodociagi, zlom elektroniczny oddaje do recyklingu(zreszta mam tego
    procesor i dwa dyski rocznie). ALE nie widze nigdzie zwolnienia ze
    skladania zerowych sprawozdan. Do tego w definicjach w POŚ stoi jak
    byk, ze "korzystajacym ze srodowiska" jest po prostu przedsiebiorca. A
    wiec jednak zerowe sprawozdania sie naleza marszalkowi czy komu tam?

    2) Powinienem byl poinformowac bodajze staroste, ze bede wytwarzal
    odpady - a mowa o tym w art. 17 ust. 1 pkt 2 ustawy o odpadach. W
    informacji powinienem byl napisac ze rocznie bede wytwarzal dwa kilo
    zlomu elektronicznego i bede to zawozil do recyklingu. I teraz:
    a) co z tego wynika ze nie zlozylem tej informacji? (mi wychodzi ze
    nic)
    b) czy moge zawozic stare dyski i plyty glowne do recyklingu, czy to
    juz jest transport odpadow wymagajacy zezwolenia :)
    c) zgodnie z tym: http://www.abc.com.pl/serwis/du/2001/1735.htm mali
    przedsiebiorcy nie musza prowadzic ewidencji odpadow, wystarcza karty
    przekazania odpadow. Pytanie: czy mikroprzedsiebiorcow to nie
    dotyczy :) ? Bo o mikroprzesiebiorcach nic nie napisali a zgodnie z
    UoSDG mikroprzedsiebiorcy to osobna kategoria. Czuje tutaj bubel, ale
    moze ktos cos o tym wie?

    Ogolnie - ma ktos jakies praktyczne informacje co ma robic mala firma
    informatyczna zeby sie nie narobic i nie ryzykowac jakiegos mandatu
    srodowiskowego? Neta juz w miare przetrzepalem, ale chodzi mi o jakiej
    praktyczne wskazowki.

    pozdr