    From: "Łukasz Krawczyk" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Błąd w nazwie na fakturze VAT
    Date: Tue, 21 Oct 2008 22:10:23 +0200

    DO skorygowania tego rodzaju błędu służy właśnie nota korygująca.
    Wystawiając ją proszę wydrukować w 3 egzeplarzach (oryginał i 2 kopie),
    oryginał i kopię przesłać do kontrahenta z prośbą o podpisanie i odesłanie
    kopii, zaś druga kopię podpiąć pod fakturę (celem udowodnienia na wszelki
    wypadek, że nota została wystawiona i wysłana do kontrahenta, tylko jeszcze
    nie odesłana z podpisem). W momencie otrzymania podpisanej kopii,
    podmieniamy je.

    Gdyby błąd dotyczył faktur, od których można odliczyć VAT, taka możliwość
    istnieje, gdy otrzymamy podpisaną notę przez kontrahenta (swoją drogą, ja w
    swojej praktyce zawodowej byłem uczony, że już w momencie podpięcia
    "drugiej" kopii odliczaliśmy VAT, bo z reguły kopie podpisane prędzej czy
    później docierają)

    Pozdrawiam