  • 1. Data: 2007-04-01 10:54:21
    Temat: Nota korygująca
    Od: "Mateusz Dabrowski" <m...@p...pl>

    Sytuacja następująca: otrzymałem fakturę VAT z niepełną nazwą firmy (osoba
    fizyczna prowadząca dg - brakuje mojego imienia i nazwiska).

    Wystawiłem notę orygującą i wysłałem listem poleconym.

    I tu moje pytanie: czy muszę czekać, aż sprzedawca odeśle mi podpisaną notę
    aby wliczyć to do kosztów i ewidencji VAT? Jeżeli tak, to co w przypadku gdy
    sprzedawca odmówi/nie odeśle podpisanej noty korygującej?

  • 2. Data: 2007-04-02 09:53:53
    Temat: Re: Nota korygująca
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 1 Apr 2007, Mateusz Dabrowski wrote:

> [...]
    >
    > I tu moje pytanie: czy muszę czekać, aż sprzedawca odeśle mi podpisaną notę
    > aby wliczyć to do kosztów i ewidencji VAT?

    Moim zdaniem nie trzeba czekać.
    Przepisy rozporządzenia:
    http://podatki.pl/akty/250505a.htm?strona=1#spis4
    ...wyraźnie ograniczają jedynie prawo do ZMIANY wartości VAT naliczonego
    od otrzymania podpisanego egzemplarza i dotyczą tylko f-r korygujących.
    Jest to o tyle logiczne, iż sprzedawca i tak musiał doliczyć sprzedaż
    z f-ry do obrotu.

    pzdr, Gotfryd