  • 1. Data: 2004-12-06 06:38:34
    Temat: Czy umowa darowizny od rodziny...
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    ...jest jakoś opodatkowa, jeślie nie przekracza magicznej kwoty 9000 z
    kawałkiem? Czy obdarowujący lub obdarowany muszą ją w jakiś sposób zanieść do
    pobłogosławienia w US?
    --
    Samotnik

  • 2. Data: 2004-12-06 14:30:59
    Temat: Re: Czy umowa darowizny od rodziny...
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Samotnik wrote:
    > ...jest jakoś opodatkowa, jeślie nie przekracza magicznej kwoty 9000 z
    > kawałkiem? Czy obdarowujący lub obdarowany muszą ją w jakiś sposób zanieść do
    > pobłogosławienia w US?

    Nie jest, natomiast dla swietego spokoju warto miec to spisane na
    papierze i najlepiej w formie notarialnej bo taką formę mieć powinna.
    Natomiast nie jest powiedziane, że jak nie ma formy notarialnej to jest
    nieważna.
    Wszystko zależy od tego, do czego ci to później będzie potrzebne.

  • 3. Data: 2004-12-09 22:23:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 6 Dec 2004, witek wrote:

> [...]
    > +
    > + Nie jest, natomiast dla swietego spokoju warto miec to spisane na papierze

    Zgoda. Z zastrzeżeniem że "od rodziny" jest nieścisłe, bo ponad
    9000 dotyczy AFAIK tylko I grupy pokrewieństwa :)

    > + i najlepiej w formie notarialnej bo taką formę mieć powinna.

    Yps... mogę poprosić podstawę prawną ???
    Od 500 zł powinna mieć właśnie formę *pisemną* !
    Skąd ten notariusz ?? :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)