  • 1. Data: 2004-12-06 03:31:40
    Temat: Sprzedaż praw autorskich do programu komputerowego
    Od: "marekl" <m...@p...onet.pl>

    Witam,
    Od niedawna prowadzę DG - piszę programy na zlecenie. Jeden z klientów
    zamówił u mnie program, który chciałby zakupić wraz z prawami autorskimi.
    Jak rozumiem powinienem podpisać z nim odrębną umowę o przeniesieniu praw
    autorskich. Mam kilka wątpliwości:
    1. Czy tego typu umowę powinienem zarejestrować w US?
    2. Program sprzedaję z VAT 22 % ?
    3. Koszty uzyskania przychodu - 20% ??
    Czy jeszcze są jakieś różnice w stosunku do sprzedaży programów bez
    przeniesienia praw?
    pozdrawiam
    marek

  • 2. Data: 2004-12-07 22:49:31
    Od: "Grzegorz W." <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > Jak rozumiem powinienem podpisać z nim odrębną umowę o przeniesieniu praw
    Przenosisz tylko autorskie prawa majątkowe.

    > 1. Czy tego typu umowę powinienem zarejestrować w US?
    NIE -> o ole dotyczy DG

    > 2. Program sprzedaję z VAT 22 % ?
    TAK

    > 3. Koszty uzyskania przychodu - 20% ??
    Koszty materiałów bądź środków bezpośrednio związane z wytworzeniem produktu
    :)

    > Czy jeszcze są jakieś różnice w stosunku do sprzedaży programów bez
    > przeniesienia praw?
    Tak, licencja na używanie.

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 3. Data: 2004-12-07 23:56:29
    Od: "gosc" <s...@w...pl>

    > NIE -> o ole dotyczy DG

    a jesli nie dotyczylaby DG to trzeba rejestrowac? chyba tylko w odniesieniu
    osoba fizyczna - osoba fizyczna, bo jesli osoba fizyczna sprzedaje firmie to
    wydaje mi sie, ze nie ma potrzeby?

  • 4. Data: 2004-12-08 07:20:42
    Od: "Grzegorz W." <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "gosc" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    > a jesli nie dotyczylaby DG to trzeba rejestrowac? chyba tylko w
    > odniesieniu
    > osoba fizyczna - osoba fizyczna, bo jesli osoba fizyczna sprzedaje firmie
    > wydaje mi sie, ze nie ma potrzeby?

    Uściślając -> to tak.
    Grzegorz

  • 5. Data: 2004-12-08 07:26:27