  • 1. Data: 2004-12-06 10:20:09
    Temat: z ZUSu na KRUS
    Od: "Demian" <t...@p...onet.pl>

    Witam,
    chciałbym się Was poradzić w takim temacie. Czy możliwe jest dla kogoś,
    pracownika firmy prywatnej, płatnika ZUSu zmiana ubezpiecznia na KRUS po
    przyjęciu darowizny w postaci ziemii rolnej od ojca?
    Były już podobna wątki na liście, jednak w większość dot. działalności
    gospodarczej, a moje pytanie dotyczy pracownika.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-12-06 11:41:37
    Temat: Re: z ZUSu na KRUS
    Od: "Jacek" <c...@g...WYTNIJ.pl>

    >chciałbym się Was poradzić w takim temacie. Czy możliwe jest dla kogoś,
    >pracownika firmy prywatnej, płatnika ZUSu zmiana ubezpiecznia na KRUS po
    >przyjęciu darowizny w postaci ziemii rolnej od ojca?

    AFAIK aby przejść na KRUS już nie wystarczy samo posiadanie gruntu rolnego,
    ale wymagane jest także odpowiednie doświadczenie w pracy na gospodarstwie
    albo przejść jakieś tam szkolenie na rolnika. Chyba podobne warunki są przy
    sprzedaży gruntów rolnych, a więc IMHO także przy darowiźnie.
    Podobne zasady były w przypadków spadku, ale to AFAIK juz zmienili, właśnie
    z uwagi na niekonstytucyjność przepisów.

    Jacek (Alter Native)

    (GG 4646628)

  • 3. Data: 2004-12-09 22:26:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 6 Dec 2004, Demian wrote:

    >+ Witam,
    >+ chciałbym się Was poradzić w takim temacie. Czy możliwe jest dla kogoś,
    >+ pracownika firmy prywatnej, płatnika ZUSu zmiana ubezpiecznia na KRUS

    Nie widzę jak.
    ZUS "od pracownika" należy się bez wyjąku i już...
    KRUS "od działalności" działa tylko na tej zasadzie, że prowadzący
    DG może być *zwolniony z ZUS* *o ile ma inne ubezpieczenie społeczne*
    (z ograniczeniami rzecz jasna, ale są jakie są).
    O "zwolnieniach z ZUS" dla pracowników jakoś nie słychać i nie widać....

    >+ Były już podobna wątki na liście, jednak w większość dot. działalności
    >+ gospodarczej, a moje pytanie dotyczy pracownika.

    Poszukaj ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych (SUS).
    Tam wyłożono dlaczego :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)