  • 11. Data: 2008-04-14 18:31:28
    Temat: Re: Certyfikat kwalifikowany
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    cef wrote:
    > Nie sądzę. Bardzo łatwo jest wykazać,
    > że podpisanie deklaracji/faktury czy czegoś podobnego
    > nie jest współpracą w rozumieniu ustawy.

    To ja bardzo poproszę o wykazanie :-P

    Piotrek

  • 12. Data: 2008-04-14 18:35:22
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    cef wrote:
    > 52 - opłacam z własnej DG

    I co z tego wynika - Twoim zdaniem - w kontekście ubezpieczenia
    zdrowotnego osoby współpracującej? :-)

    Piotrek

  • 13. Data: 2008-04-14 19:03:44
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Piotrek wrote:

    > I co z tego wynika - Twoim zdaniem - w kontekście ubezpieczenia
    > zdrowotnego osoby współpracującej? :-)

    Nic nie wynika.
    Niepotrzebnie zacząłem się "zasłaniać" opłacanymi składkami,
    skoro nie ma to nic do rzeczy, bo składki z rzekomej współpracy są
    nienależne.
    Podpisanie deklaracji- to nie współpraca.
    I koniec.
    Czy naprawdę potrzebujesz informacji jak tego dowieść?
    Nie sprawdzałem, ale myślę, że google wypluje sporo -
    w tym decyzje samego ZUS.

  • 14. Data: 2008-04-14 19:35:22
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    cef wrote:
    > Podpisanie deklaracji- to nie współpraca.
    > I koniec.

    IMHO jesteś w błędzie.

    Artykuł 8 ustęp 11 raczej nie budzi wątpliwości:
    "Za osobę współpracującą z osobami prowadzącymi pozarolniczą działalność
    oraz zleceniobiorcami, o której mowa w art. 6 ust. 1 pkt 4 i 5, uważa
    się małżonka, dzieci własne, dzieci drugiego małżonka i dzieci
    przysposobione, rodziców, macochę i ojczyma oraz osoby przysposabiające,
    jeżeli pozostają z nimi we wspólnym gospodarstwie domowym i współpracują
    przy prowadzeniu tej działalności lub wykonywaniu umowy agencyjnej lub
    umowy zlecenia; nie dotyczy to osób, z którymi została zawarta umowa o
    pracę w celu przygotowania zawodowego."

    Podpisanie przez Ciebie deklaracji jest bez wątpienia wykonaniem pewnej
    pracy, która w przeciwnym przypadku musiałaby wykonać Twoja Żona.
    Tak czy nie?

    Poradniki ZUS-owskie (które oczywiście nie stanowią prawa) też nie
    pozostawiają złudzeń:
    "Ustalając, czy członek rodziny może być uznany za osobę współpracującą
    nie bierze się pod uwagę ani okresu, przez który współpraca jest
    wykonywana, ani wymiaru czasu pracy, ani wieku osoby współpracującej."

    Czy ktoś ma jakieś inne zdanie?

    Piotrek

  • 15. Data: 2008-04-14 19:40:45
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Ja oczywiście nie twierdzę, że takie rozumienie osoby współpracującej ma
    sens, ale cytując z pamięci (chyba) za Gotfrydem "Nie dopatrujmy się tu
    zdrowego rozsądku. To są PODATKI".

    Piotrek

  • 16. Data: 2008-04-14 19:44:19
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Ja oczywiście nie twierdzę, że takie rozumienie osoby współpracującej ma
    sens.

    Ale cytując za Gotfrydem "Proszę nie argumentować zdrowym rozsądkiem, tu
    są podatki".

    Piotrek

  • 17. Data: 2008-04-14 20:57:07
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Piotrek wrote:

    > IMHO jesteś w błędzie.

    > Podpisanie przez Ciebie deklaracji jest bez wątpienia wykonaniem
    > pewnej pracy, która w przeciwnym przypadku musiałaby wykonać Twoja
    > Żona. Tak czy nie?

    Nie.
    Tak uważam i obronię to jak zajdzie potrzeba.

  • 18. Data: 2008-04-15 02:00:19
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    cef wrote:

    > Z ustawy wynika, że ZUS chce wiedzieć kto złożył deklaracje.
    > Dodatkowo w samej ustawie mowa jest tak jak zacytowałem
    > o podpisie elektronicznym osoby odpowiedzialnej za przekazanie dokumentów.
    > Więc dla mnie wszystko jasne.

    A to ja już się nie wtrącam, czy kowalski spod budki z piwem może
    podpisać się i zanieść dokumenty do zusu firmy xyz.
    Skoro tak, to kowalski spod budki z piwem może sobie je wysłać
    elektronicznie jak ma podpis.

  • 19. Data: 2008-04-15 05:12:16
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    cef wrote:

    > Nie.
    > Tak uważam i obronię to jak zajdzie potrzeba.

    IMHO nie ulega wątpliwości, że w takim przypadku wykonasz pewną czynność
    związana z DG Twojej żony, która w przeciwnym przypadku musiałaby zostać
    wykonana przez nią osobiście lub zlecona komukolwiek innemu.

    A nie widzę w przepisach wyłączenia czynności podpisywania dokumentów
    podpisem elektronicznym jako czynności nie kwalifikującej się jako
    współpraca.

    Czyli jednak TAK.

    Ale OK, pozostańmy przy własnych zdaniach.

    Pozdrawiam

    Piotrek

  • 20. Data: 2008-04-15 06:44:37
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    witek pisze:

    > A to ja już się nie wtrącam, czy kowalski spod budki z piwem może
    > podpisać się i zanieść dokumenty do zusu firmy xyz.
    > Skoro tak, to kowalski spod budki z piwem może sobie je wysłać
    > elektronicznie jak ma podpis.

    Masz całkowitą rację. Może. Przecież cały czas usiłujemy Ci to
    wytłumaczyć. Byle kto może, byle tylko ZUS mógł zidentyfikować kto to był.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813