  • 1. Data: 2008-06-06 15:03:34
    Temat: Cesja mieszkania w rodzinie a podatek do US
    Od: "*** ***" <p...@g...pl>

    Witam,
    Mamy w rodzinie następującą sytuację:
    Rodzice podpisali umowę kupna-sprzedaży z developerem (nienotarialną). Rodzice
    mają własnościowe mieszkanie, ale chcieli je zmienić na nowsze, dzieci dorosłe
    i samodzielne, również mają własne mieszkania. Calość - z wyjątkiem pierwszej
    raty - jest finansowana z kredytu, kredyt wypłacany w transzach na rzecz
    developera. Umowa kredytowa jest na rodziców i jedno z dzieci (ze wzgl. na
    zdolność kredytową), raty kredytu spłacane po połowie (rodzice-dzieci).

    Rodzice ze względu na podeszły wiek postanowili przepisać nowobudowane
    mieszkanie na dzieci. Ponieważ mieszkania jeszcze nie ma (ma być oddane pod
    koniec roku, podpisanie aktów notarialnych pewnie za rok), chcą zmienić umowę
    z developerem. Wszystkie FV od developera były wystawiane na rodziców (na
    każdą ratę, również tę płatną z kredytu), a developer nie wystawia korekt.
    I tu nasuwa się pytanie: jak wyglada ta sprawa od strony podatkowej?

    I przy okazji: czy jest możliwe jakieś inne rozwiązanie?

    Dzięki za wszelkie uwagi

  • 2. Data: 2008-06-07 07:53:52
    Temat: Re: Cesja mieszkania w rodzinie a podatek do US

    a może ktoś mógłby chociaż podpowiedzieć na jakim forum mogliby mi pomóc?

  • 3. Data: 2008-06-16 11:05:21
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Tak, ze po notarialnym zakupie lokalu od dewelopera US może (ale nie musi) zapytac,
    czy nabywca ma pokrycie w dochodach.
    JaC

    -----