  • 1. Data: 2008-06-06 11:56:33
    Temat: Podatek od udostępniania darmowego internetu
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Witam!

    W wikipedii pod hasłem "WiFi" możemy przeczytać:

    "W Polsce rozdawanie Internetu przez firmy jest naruszeniem prawa
    skarbowego. Usługi teleinformatyczne podlegają podatkowi VAT. Urzędnicy
    szacują koszt połączenia z Internetem (np. koszt Neostrady) i naliczają
    firmie udostępniającej sieć podatek oraz domiar. Z tego względu
    publiczne rozdawanie Internetu za darmo przez firmy w Polsce jest
    nielegalne."

    Czy tak jest w rzeczywistości?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 2. Data: 2008-06-06 14:41:16
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Liwiusz wrote:
> [...]
    > firmie udostępniającej sieć podatek oraz domiar. Z tego względu
    > publiczne rozdawanie Internetu za darmo przez firmy w Polsce jest

    Na oświetlenie ulic zużywana jest energia elektroyczna, obciążona
    podatkiem VAT i akcyzą.

    Wniosek? Bezpłatne oswietlenie też jest nielegalne :-P

    M.

  • 3. Data: 2008-06-06 15:02:23
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Maciej Bebenek wrote:

    > Na oświetlenie ulic zużywana jest energia elektroyczna, obciążona
    > podatkiem VAT i akcyzą.

    tylko ze ulice gminy oswietlaja swoje wlasne. Cudzych ulic nie
    oswietlaja, wiec swiecą same dla siebie. Od tego podatku na szczescie
    jeszcze nie ma

  • 4. Data: 2008-06-06 17:37:46
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    witek pisze:

    > tylko ze ulice gminy oswietlaja swoje wlasne. Cudzych ulic nie
    > oswietlaja, wiec swiecą same dla siebie. Od tego podatku na szczescie
    > jeszcze nie ma

    A na prywatny parking naszej wspólnoty pada światło miejskiej latarni
    stojącej przy samym płocie i nic za to nie płacimy.
    Myślicie że UM płaci za to VAT?

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 5. Data: 2008-06-06 22:55:20
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    witek wrote:

    > tylko ze ulice gminy oswietlaja swoje wlasne. Cudzych ulic nie
    > oswietlaja, wiec swiecą same dla siebie. Od tego podatku na szczescie
    > jeszcze nie ma

    Jak nie? U mnie oświetlają podwórko, parking... ;-)

    Pomysl jest dokładnie tego samego kalibru, co próba opodatkowania
    oprogramowania freeware, open source i podobnych.

    M.

  • 6. Data: 2008-06-07 05:47:53
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Maciej Bebenek wrote:
    > Pomysl jest dokładnie tego samego kalibru, co próba opodatkowania
    > oprogramowania freeware, open source i podobnych.

    IMHO analogia jest nietrafiona, ponieważ w tym przypadku próbowano
    ustalić ceny produktów darmowych na poziomie pakietów płatnych.

    Natomiast w przypadku darmowego udostępniania internetu, zapędy
    urzędników wynikają wprost z ustawy o podatku od towarów i usług
    (okolice paragrafu 8 - o nieodpłatnym świadczeniu usług).

    Piotrek

  • 7. Data: 2008-06-13 23:15:57
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    witek pisze:

    > tylko ze ulice gminy oswietlaja swoje wlasne. Cudzych ulic nie
    > oswietlaja, wiec swiecą same dla siebie. Od tego podatku na szczescie
    > jeszcze nie ma

    No ale jeśli ktoś stanie pod latarnią i zacznie czytać gazetę to już
    będzie zużywał cudze (gminne) światło ;->

  • 8. Data: 2008-06-27 09:39:06
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Wniosek: nie dyskutuj z ekspertem.
    JaC