  • 1. Data: 2008-05-12 09:51:58
    Temat: Chiński towar bez cła - co robić?
    Od: n...@g...com

    Czy może ktoś mi doradzić jak rozwiązać pod względem księgowo-
    podatkowym następującą sytuację:

    W dniu 09.04.2008 r. wszedł do magazynu towar na podstawie wcześniej
    przesłanej mailem faktury z Chin z 28.02.2008 r. (towar przeszedł
    przez Hamburg) - ceny liczone wg. średniego kursu NBP z 27.02.2008 r.
    W tym samym dniu towar został sprzedany.
    Na drugi dzień okazało się, że towar nie został oclony - podróżował w
    kontenerze z towarem innej firmy, a strona chińska nie dołączyła do
    niego dokumentów. Na cle nikt do kontenera nie zajrzał i w ten sposób
    dostaliśmy towar bez jakiegokolwiek papierka.
    Obecnie czekamy na wyjasnienia chińskiego kontrahenta.

    Moja wątpliwość dotyczy daty księgowania tych dokumentów i przyjętego
    kursu waluty - zarówno w aspekcie podatku dochodowego, jak i VAT -
    kiedy rozliczyć jedyny dokument jaki obecnie posiadam, czyli chińską
    fakturę i naliczyć koszty sprzedaży, a kiedy i po jakim kursie fakturę
    WNT (cło+koszty transportu) do vatu, którą otrzymam prawdopodobnie w
    maju?

    Pozdrawiam i z góry dziekuję za poradę :)