  • 1. Data: 2008-05-11 17:02:25
    Temat: Korekta ZUS DRA
    Od: " " <t...@W...gazeta.pl>

    Witam!
    Dostalałam zawiadomienie z Zus o rozbieżności pomiedzy podstawą wymiaru
    składek a naliczonymi kwotami na ubezpieczenia społeczne za miesiąc luty.

    Sprawa wygląda następująco:
    Z dniem 1 lutego likwidowałam działalnośc gospodarczą. W ZUSie
    wyrejestrowanie obowiązuje od 2 lutego. Jako, że płaciłam obniżone składki
    podstawa wynosiła 337,80.
    Od tego wyliczyłam według tabelki otrzymanej z Zus:
    Emerytalne: 19,52% składki czyli 19,52% *337,80 / 29 dni lutego= 2,27 zl
    Rentowe 6% czyli 6%*337,80 / 29 = 0,70 zl
    Chorobowe 2,45% czyli 2,45% * 337,80 / 29 = 0,29 zl
    wypadkowe 1,8% czyli 1,8% *337,80 / 29 + 0,21

    W sumie wyszło 3,47 zl i taka też kwote wpłaciłam na konto.

    Z otrzymanego z Zusu zawiadomienia wynika, że dobrze obliczyłam tylko
    ubezpieczenie rentowe. w dodatku z listu wynika, że składka na ubezpiecznie
    emerytalne wynosi nie 19,52% lecz 15,52%

    Nie wiem jak to rozgryźć, czy ja źle liczę. Najprościej byłoby sie udać
    osobiście do oddziału ZUSu i załatwić sprae na miejscu ale niestety w tym
    tygodniu nie mogę.

    Może Wy coś poradzicie?

  • 2. Data: 2008-05-11 20:16:27
    Temat: Re: Korekta ZUS DRA
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    Użytkownik <t...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Nie wiem jak to rozgryźć, czy ja źle liczę. Najprościej byłoby sie udać
    > osobiście do oddziału ZUSu i załatwić sprae na miejscu ale niestety w tym

    Ja bym powiedział, że skoro likwidowałaś z dniem 1 lutego, to składki za
    luty powinny wynosić 0. Nie wiem co tu innego może być grane, bo składki za
    1 dzień są wyliczone prawidłowo. Może jakiś daun zusowy nie załapał, że ten
    rok jest przestępny.

    marekz

  • 3. Data: 2008-05-12 14:55:33
    Od: "Dariusz Domagała" <b...@N...innersoft.pl>

    > Dostalałam zawiadomienie z Zus o rozbieżności pomiedzy podstawą wymiaru
    > składek a naliczonymi kwotami na ubezpieczenia społeczne za miesiąc luty.

    To wcale nie musi chodzic o spoleczne mimo ze tak wynika z pisma.

    Zdrowotnego czasem nie podzieliłeś proporcjonalnie? Po wpisaniu kwot
    obliczyles
    cala deklaracje? Moze suma sie nie zgadzac i tez bedzie takie pisemko.

    Wklej zrzuty z deklaracji - same kwoty to latwiej bedzie dojsc.

    Darek