  • 1. Data: 2008-05-11 14:55:51
    Temat: Podatek od spadków - zmarl dawno, wyrok teraz.
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Z komentarza uzytkownika Dziecic do artykułu:
    http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/16102,nie_be
    dzie_trzeba_informowac_o_nabyciu_spadku.html
    Tymczasem eksperci z prawdziwego zdarzenia np. profesor Mastalski twierdzą, że obecne
    przepisy zwalniają z płacenia
    osoby, które nabyły stare spadki orzeczeniem sądu.
    Coś blizszego o uzasadnieniu prof. Mastalskiego?
    THX

  • 2. Data: 2008-05-12 09:06:27
    Temat: Re: Podatek od spadków - zmarl dawno, wyrok teraz.
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    Użytkownik " 666" <u...@w...eu> napisał w wiadomości
> [...]
    > osoby, które nabyły stare spadki orzeczeniem sądu.
    > Coś blizszego o uzasadnieniu prof. Mastalskiego?

    http://www.rp.pl/artykul/64106.html

    ale wygląda na to, ze masz szansę wygrać tylko gdy podlegasz WSA w
    Bydgoszczy ;))) :

    http://www.podatki.egospodarka.pl/27865,Spadki-sprze
    d-2007-r-rozne-wyroki-WSA,1,65,1.html

    pozdrawiam
    M.W.

  • 3. Data: 2008-05-13 13:52:20
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Dziękuję, no jest światełko w tunelu:

    www.rp.pl/artykul/103090.html

    JaC

    PS. trzeba było wczesnie dać info o tej Bydgoszczy, zawsze mozna "zamieszkać" w
    kujawsko-pomorskiem przez kilka dni ;-))

    Jeśli składników majątkowych w spadku jest kilka, to obowiązuje złożenie zeznania w
    U.S. w miejscu zamieszkania (!!)
    podatnika, natomiast jeżeli przedmiotem spadku jest jedynie nieruchomość, to
    obowiązuje złożenie w U.S. właściwym dla
    położenia nieruchomości.

    -----

  • 4. Data: 2008-05-14 09:45:57
    Temat: Re: Podatek od spadków - wezwanie, czy decyzja.
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Jesli spadkobierca złozy (mimo czynnego sprzeciwu biurestwa, co jest osobnym tematem)
    zeznanie na druku formularza
    SD-Z1, a urząd uzna, że powinien byc to druk formularza SD-3, to czy urząd od razu
    wydaje DECYZJĘ, czy najpierw WZYWA
    podatnika do dokonania czegoś tam (np. złożenia druku SD-3 lub innych wyjasnień, np.
    dotyczacych wyliczenia wartości
    masy spadkowej)?
    www.rp.pl/artykul/77365.html
    Pytanie istotne, gdyz nieodebranie decyzji z poczty może skutkowac upłynięciem
    terminu na złożenie odwołania (jak to
    jest?), natomiast nieodebranie wezwania nie wydaje sie takie groźne.
    JaC

  • 5. Data: 2008-05-14 15:46:06
    Temat: OT, było: Podatek od spadków (RP)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 14 May 2008, 666 wrote:

    > www.rp.pl/artykul/77365.html

    Czytam, czytam i dziwię się.
    Myślałem że tylko lamerom (takim jak my) może przytrafić się pomylenie
    wyroku z postanowieniem (jedno i drugie po prawdzie wydaje sąd, ale...).
    A tu się okazuje że nie :P, pod tym podpisał się doradca :D

    pzdr, Gotfryd