  • 41. Data: 2011-02-25 21:12:20
    Temat: Re: Chiny nie mają biurokracji?
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Fri, 25 Feb 2011 14:32:09 +0100, mvoicem <m...@g...com> wrote:

    >Ale sęk w tym, że taką "mniej szkody" propozycję głosi organizacja
    >trudniąca się głoszeniem liberalizmu gospodarczego.

    ta organizacja proponuje rozwiązanie tu i teraz, a nie idealny
    docelowy model. Tu i teraz mamy miliony emerytów i dług do spłacenia -
    na razie nie możemy mieć państwa minimum.

    Zresztą przeczytaj sam: http://www.smith.org.pl/pl/pages/letters/20 -
    nie jest to długie.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 42. Data: 2011-03-06 09:35:49
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Liwiusz wrote:

    > Uważam, że takie 350zł zrobi mniej szkody, niż 900zł obecnego ZUS.

    zwracam uwagę że dyskutujemy o propozycji ludzi któzy w teorii powinni
    wspierać liberalizm gospodarczy, a nie zastępować jedno gówno drugim gównem.

  • 43. Data: 2011-03-06 09:37:26
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jarek Andrzejewski wrote:

    > ta organizacja proponuje rozwiązanie tu i teraz, a nie idealny
    > docelowy model. Tu i teraz mamy miliony emerytów i dług do spłacenia -
    > na razie nie możemy mieć państwa minimum.

    tylko po czorta taki skomplikowany system.

    nie prościej jednak jest uprościć system do oporu i wpływy do budżetu
    regulować tylko zmieniając jeden podatek.

  • 44. Data: 2011-03-06 09:42:30
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jarek Andrzejewski wrote:

    > ten nie jest dochodowy, a obrotowy. Bierzesz ćwierć, wpłacasz,
    > zapominasz. Pracownik nie skłąda co roku PITA, nie liczy żadnych KUP,
    > wyłączeń z KUP, faktur za internet (z którego adresu?) itp. itd.

    tylko po co? nie lepiej zlikwiodować?

    > Po to samo: proste liczenie, brak pracochłonnych "kombinacji" i
    > miliona sporów z US i IS.

    bosz ...

    > ale dla takiego małego przedsiębiorcy szkoda zachodu na te wszystkie
    > wyliczenia, śledzenie zmian w ustawach itp. Poza tym chyba projekt
    > zakłada możliwość wyboru zasad ogólnych przez przedsiębiorcę.

    Jeśli VAT wróciłby do swojego pierwotnego sensu (prosty zwykły podatek od
    wartości dodanej) to nie ma żadnych ustaw do śledzenia. Odejmuje jeden o
    drugiego a różnicę przelewam na kono US.

    Zryczałtowany podatek VAT jest kretyński, bo zaprzecza podstawowemu sensowi
    i znaczeniu VATu.

    > zwróć uwagę na:
    >
    > (i) likwidacja składek na ZUS i wszystkich innych składek
    > obciążających pracę,

    Ale po co ten podatek, czy nie wystarczy VAT?

    > w porównaniu do P/C-IT to (też IMHO) szczyt mądrości. Zobacz ile
    > (czasu, pieniędzy, stresu) kosztuje ustalenie, jaki jest dochód (a w
    > zasadzie: koszty uzyskania przychodu, bo przychód jest prosto
    > ustalić).
    > Odpadną też przy okazji wszelkie obciążenia "wirtualnych zysków",
    > które skarbówka uznaje za dochód.

    Mam wrażenie że zbyt mocno "siedzicie" w logice starego systemu tworząc nowy
    system zachowują wciąż ze starego potrzebę komplikowania przepisów.