  • 1. Data: 2005-08-08 11:20:22
    Temat: Chorobowe a zaliczka na podatek dochodowy
    Od: "Kurka" <k...@n...pl>

    Witam,
    Wyplacilam pracownicy wynagrodzenie za czas choroby za pierwsze 33 dni, za
    caly lipiec otrzyma zasilek chorobowy placony przez ZUS. Mam pytanie- czy za
    pracownika, ktoremu wyplacany jest zasilek chorobowy przez ZUS, pracodawca
    odprowadza zaliczke na podatek dochodowy? Jezeli tak, to jaka podstawe mam
    przyjac? (Pracownik otrzymuje wynagrodzenie 849 zl brutto).

    Dziekuje
    Pozdrawiam
    Kurka:-)

  • 2. Data: 2005-08-09 11:50:39
    Temat: Re: Chorobowe a zaliczka na podatek dochodowy
    Od: "Magdalena B" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kurka" <k...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > odprowadza zaliczke na podatek dochodowy? Jezeli tak, to jaka podstawe mam
    > przyjac? (Pracownik otrzymuje wynagrodzenie 849 zl brutto).

    Jeśli ZUS wypłaca zasiłek za cały miesiąc to ZUS odprowadza zaliczkę na
    PDOF.
    Ty jako pracodawca nie wypłacasz w tym miesiącu wynagrodzenia pracownikowi (
    --
    Pozdrawiam

    [księgowość, podatki, wynagrodzenia, ZUS]bo cały miesiąc chorował i nie było
    go w pracy jak rozumiem) więc nie masz od czego odprowadzić zaliczki.
    ZALICZKI NA PDOF odprowadza się od dokonanych wypłat z tytułu wynagrodzenia
    pracowniczego.
    Chyba że wypłaciłeś wynagrodzenie za część miesiąca - wtedy odprowadzasz
    zaliczkę od wynagrodzenia "pomniejszonego".