  • 1. Data: 2004-09-21 18:23:40
    Temat: Ciąża, etat i DG
    Od: Beata <b...@w...pl>

    Witajcie,

    mam pytanie dotyczące wypłaty zasiłku chorobowego w trakcie ciąży z
    umowy o pracę. Czy otrzymując zasiłek chorobowy z etatu, majac cały czas
    zrejestrowaną DG (opłacam składkę zdrowotną) muszę dodatkowo zacząć
    płacić składki społeczne, emerytalne , FP z DG?

    bardzo pozdrawiam,

    Beata

  • 2. Data: 2004-09-22 08:45:05
    Temat: Re: Ciąża, etat i DG
    Od: "velena" <e...@p...fm>

    > Czy otrzymując zasiłek chorobowy z etatu, majac cały czas
    > zrejestrowaną DG (opłacam składkę zdrowotną) muszę dodatkowo zacząć
    > płacić składki społeczne, emerytalne , FP z DG?

    Nie.
    Pozdrawiam
    Elżbieta

  • 3. Data: 2004-09-22 14:36:22
    Od: Beata <b...@w...pl>

    Dziękuję za odpowiedź. Czy podobna sytuacja występuje w momencie
    otrzymywania zasiłku macierzyńskiego z umowy o pracę, a jest jeszcze DG,
    z której płacę zdrowotne, czy nie muszę płacić innych składek?

    bardzo pozdrawiam

    Beata

  • 4. Data: 2004-09-22 16:48:34
    Od: "Ryszard G." <r...@w...pl>

    Użytkownik "velena" napisała:

    > Nie.

    Ja bym taki pewny nie był :(
    IMHO podejrzenia Beaty, autorki pytania, co do pazerności ZUSu są niestety
    słuszne.

    Tak długo nie płacimy składek na ZUS ( emerytalne, rentowe, wypadkowe,
    fundusz pracy ) z tytułu DG, jak długo *są opłacane* składki z tytułu
    zatrudnienia z wynagrodzeniem wyższym niż minimalne.

    W sytuacji Beaty, czasie urlopu macierzyńskiego składki nie są opłacane z
    tytułu zatrudnienia a i też nie mogą być opłacane z tytułu przebywania na
    urlopie macierzyńskim, bo istnieje inny tytuł ubezpieczenia - właśnie
    prowadzenie DG.

    Cytat ze strony ZUS
    http://www.zus.pl/ref_99/porad4/default.asp?rozdz=ro
    zdz4
    "Osoby przebywające na urlopie wychowawczym lub pobierające zasiłek
    macierzyński bądź zasiłek w wysokości zasiłku macierzyńskiego, np. z tytułu
    zatrudnienia, i jednocześnie prowadzące pozarolniczą działalność lub
    wykonujące współpracę przy niej podlegają ubezpieczeniom społecznym z
    tytułu prowadzonej działalności lub współpracy"

    Sugerowałbym jednak upewnić się we właściwym inspektoracie/oddziale ZUS.

    pozdrawiam
    Ryszard

  • 5. Data: 2004-09-23 08:03:07
    Od: "velena" <e...@p...fm>

    Użytkownik "Ryszard G." <r...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > tytułu prowadzonej działalności lub współpracy"
    >
    > Sugerowałbym jednak upewnić się we właściwym inspektoracie/oddziale ZUS.

    Z tego co wiem (potwierdził to ZUS w Krakowie),
    podczas pobytu na zasiłku chorobowym z umowy o pracę, w przypadku Beaty,
    z DG powinna opłacać tylko składkę zdrowotna, natomiast,
    gdy przejdzie na zasiłek macierzyński,
    musi opłacać wszystkie składki z DG
    Pozdrawiam
    Elzbieta