  • 1. Data: 2005-08-16 14:51:23
    Temat: Cło i Vat - czy podlegają zwrotowi?
    Od: "JasonKidd" <j...@p...onet.pl>

    Witajcie,

    Chciałbym zapytac Was o jedną kwestię, czysto teoretycznie. Jeśli
    założyłbym firmę, która zajmowałaby się np. sprowadzaniem markowej odzieży i
    obuwia z USA (z różnych wyprzedaży, sklepów internetowych). Chciałbym
    sprzedawac ten towar (na nie dużą skalę) tylko i wyłącznie on-line, czyli na
    różnego rodzaju aukcjach ... Wiadomo, że przy sprowadzaniu każdego (lub
    prawie każdego) towaru z USA trzeba opłacic cło od wartości towaru i kosztów
    wysyłki,a następnie do tych wszystkich kosztów dochodzi jeszcze VAT. I gdyby
    nie on to byłby to dośc opłacalny interes. W związku z tym kieruję tutaj
    moje pytanie - czy po opłaceniu cła i Vatu za przysłaną paczkę, mógłbym
    sobie później te koszta odliczyc? Wydaje mi się, że cło nie podlega
    zwrotowi, a czy Vat podlega? I może takie jeszcze jedno pytanie - na jakiej
    zasadzie działają sklepy z firmową odzieżą? To znaczy - przecież też muszą
    ją sprowadzac, więc jak opłacają te wszystke koszta? Czy uzykują jakieś
    zwroty?

    Przepraszam jeśli mój post odbiega trochę od teamtyki tej grupy. A jeśli nie
    odbiega to liczę na sprawdzone i konkretne informacje, linki ...

    Z pozdrowieniami,

    JasonKidd