  • 1. Data: 2005-08-16 08:35:15
    Temat: Umowa zlecenie - potrzebny NIP ?
    Od: "Maciek" <x...@x...com>

    Mam DG czy mogę podpisać umowę zlecenie z osobą,która jeszcze nia ma NIP?
    (złożyła wniosek,będzie mieć za jakieś dwa tygodnie)
    jak wygląda kwestia płacenia podatków ?

    pozdrawiam

    Maciek

  • 2. Data: 2005-08-16 08:54:35
    Temat: Re: Umowa zlecenie - potrzebny NIP ?
    Od: "Maria" <m...@n...pl>

    Użytkownik "Maciek" <x...@x...com> napisał w wiadomości
    > Mam DG czy mogę podpisać umowę zlecenie z osobą,która jeszcze nia ma NIP?
    > (złożyła wniosek,będzie mieć za jakieś dwa tygodnie)
> [...]
    Do złożenia deklaracji podatkowej i zapłacenia opodatku potrzebny jest
    NIP pracodawcy, a nie pracownika /zleceniobiorcy/. Dopiero po zakończeniu
    pracy /usługi/ składa się PIT 11/B za całość pracy i wówczas będzie
    potrzebny NIP pracownika.

  • 3. Data: 2005-08-16 10:05:58
    Od: "Maciek" <x...@x...com>

> [...]
    > NIP pracodawcy, a nie pracownika /zleceniobiorcy/. Dopiero po zakończeniu
    > pracy /usługi/ składa się PIT 11/B za całość pracy i wówczas będzie

    rozumiem - a czy ja jako płatnik mam co miesiąc składać PIT-4 ? Sciągnąlem
    sobie wzór
    PIT4 ze strony MF na bieżący rok i nie widzę tam odpowiedniej rubryki dla
    umowy zlecenia( wcześniej była pozycja 66)
    teraz nie ma.

    pozdrawiam

    Maciek

  • 4. Data: 2005-08-16 14:51:32
    Od: "Maria" <m...@n...pl>

> [...]
    > PIT4 ze strony MF na bieżący rok i nie widzę tam odpowiedniej rubryki dla
    > umowy zlecenia( wcześniej była pozycja 66)

    Tak co miesiąc trzeba składać PIT-4 i wpisać w rubrykę nr. 8 inne
    przychody.
    Maria

  • 5. Data: 2005-08-17 02:45:51
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Maciek wrote:
    > Mam DG czy mogę podpisać umowę zlecenie z osobą,która jeszcze nia ma NIP?
    > (złożyła wniosek,będzie mieć za jakieś dwa tygodnie)
    > jak wygląda kwestia płacenia podatków ?

    Delikwent wypełnia NIP-3, wpisuje dane twojej firmy, aty to wysyłasz
    swoją pocztą.
    On dostaje numer nip i po sprawie.