  • 1. Data: 2004-10-24 14:26:59
    Temat: Cło na papierosy sprowadzane spoza UE.
    Od: "Aleksander Sienkiewicz" <jamez@CUT_IT_OUTnowyport.pl>

    Witam, mam nadzieję, że trafiłem na dobrą grupę :) Zwracam się do was z
    następującym pytaniem: jak to jest z cłem na wyroby tytoniowe sprowadzane
    spoza UE ? Znalazłem internetowy sklep oferujący papierosy po dość
    atrakcyjnych cenach. Problem w tym, że zamówiony towar wysyłany jest ze
    Szwajcarii (czyli spoza UE). Jeżeli ma to jakieś znaczenie, to dodam, że
    oferowane są papierosy wytwarzane w USA, UE oraz na Filipinach. Zatem, jeśli
    zamówię, dajmy na to, 200 sztuk papierosów, czy mogę spodziewać się
    nałożenia na nie cła na granicy ? Jeżeli tak, to jaki % od ich wartości, a
    jeżeli nie, to czy jest określona jakaś granica wielkości przesyłki, powyżej
    której cło jest nakładane ? Dziękuję z góry za odpowiedzi :)

    Pozdrawiam,

    Aleksander Sienkiewicz

  • 2. Data: 2004-10-25 12:25:52
    Temat: Re: Cło na papierosy sprowadzane spoza UE.
    Od: "Mchał" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Aleksander Sienkiewicz" <jamez@CUT_IT_OUTnowyport.pl> napisał w
    wiadomości news:clge2q$crt$1@opal.futuro.pl...
> [...]
    powyżej
    > której cło jest nakładane ? Dziękuję z góry za odpowiedzi :)

    Cło 57,6 %, podatek akcyzowy (X006) 0,2667% maksymalnej ceny
    detalicznej+64zł/1000szt.+ 22%Vat.

    (X006)- w opakowaniach jednostkowych oznaczonych ceną detaliczną.

    Michał