  • 1. Data: 2004-02-06 00:40:59
    Temat: Clo,vat,sad - klopoty
    Od: "Jan Zdzieblo" <u...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam,

    Mam klopot z odpowiednim zaksiegowaniem dokumentu sad.
    Powiedzmy,ze zaimportowalem cos na kwote 1000 USD. 2 rzeczy
    po 500 $. W obu przypadkach clo wynosi 10%. W pierwszym
    przypadku VAT to 22%,w drugim VAT 7%.

    Wartosc celna nijak ma sie do tego 1000$ bo zostala
    w magiczny sposob obliczona przez agencje celna, z pi razy
    proporocjonalnym powiekszeniem obu pozycji o koszty transportu.

    Fakture za transport mam juz zaksiegowana, stawka 0% dotyczy
    zarowno odcinka zagranicznego jak i do miejsca odprawy (czyli juz
    w PL).

    Teraz mam klopot, co mam wlasciwie wpisac jako zakup towaru do kpir ?
    Jestem na ksiazce, nie na pelnej ksiegowosci. Otoz jesli wpisze
    wartosc celna to de facto wpisze za duzo, bo przeciez wartosc
    celna zawiera w sobie koszt transportu, a to juz zaksiegowalem.

    Oprocz tego nie wiem jak zaksiegowac clo ? Gdybym podal
    wartosc z sadu przed opodatkowaniem vatem, to to clo niejako byloby juz
    tam uwzglednione,ale przeciez ta kwota wlasnie juz zawiera transport.
    Mowiac krotko, jestem nieco skolowany. Przegooglowalem archiwum,ale
    niestety nie dokopalem sie niczego co by specjalnie mi pomoglo.

    No i trzeba pamietac,ze ja musze dokonac odpowiedniego wpisu
    w ewidencji zakupow vat,prawda?

    Prosilbym o pomoc, bo ja wysiadam.

    Pozdrawiam
    Janek

  • 2. Data: 2004-02-06 05:08:09
    Temat: Re: Clo,vat,sad - klopoty
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Fri, 6 Feb 2004 00:40:59 +0000 (UTC), na pl.soc.prawo.podatki, Jan Zdzieblo
    napisał(a):

> [...]
    > niestety nie dokopalem sie niczego co by specjalnie mi pomoglo.
    >
    > No i trzeba pamietac,ze ja musze dokonac odpowiedniego wpisu

    Zakup towaru księgujesz w kpir na podstawie *faktury* przeliczonej w/g
    kursu waluty.
    Jeżeli chodzi o sad - to w koszty uboczne zakupu księgujesz tylko cło,
    natomiast w rejestrze VAT wpisujesz zakup i VAT naliczony w SAD.

    Mieczysław

  • 3. Data: 2004-02-06 14:35:51
    Od: "Jan Zdzieblo" <u...@W...gazeta.pl>

> [...]
    > Jeżeli chodzi o sad - to w koszty uboczne zakupu księgujesz tylko cło,
    > natomiast w rejestrze VAT wpisujesz zakup i VAT naliczony w SAD.

    W rejestr VAT wrzucam sume z faktury + caly VAT z sadu nawet jesli sie nie za
    bardzo zgadza VAT jako procentowe wyliczenie z wartosci faktury, bo clo idzie
    osobno tak ?

    Pozdrawiam
    Janek

  • 4. Data: 2004-02-06 16:39:20
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Fri, 6 Feb 2004 14:35:51 +0000 (UTC), na pl.soc.prawo.podatki, Jan Zdzieblo
    napisał(a):

    > W rejestr VAT wrzucam sume z faktury + caly VAT z sadu nawet jesli sie nie za
    > bardzo zgadza VAT jako procentowe wyliczenie z wartosci faktury, bo clo idzie
    > osobno tak ?

    Cło jest dodawane do podstawy obliczenia VAT w SAD.
    Samą wartość cła ujmujesz w kosztach ubocznych zakupu.
    W rejestrze VAT możesz podać wartość towaru w/g SAD + wartość cła.
    Ja robiłem właśnie w ten sposób i kontrole ( a miałem kilka ) się nie
    czepiały.

    Mieczysław