  • 1. Data: 2004-02-18 14:17:00
    Temat: Co robić jak nie otrzymałem za rok ubiegły PIT8B
    Od: "Zygmunt Kałuża" <e...@d...pl>

    Jak rozliczyć roczny podatek, jeśli nie otrzymałem należnego mi PIT8B od
    umowy zlecenia z roku ubiegłego. Zleceniodawca miga się z wystawieniem
    PIT8B. Czy mam rozliczyć się na podstawie kopii złożonego rachunku, czy
    zawiadomić o tym Urząd Skarbowy, czy jeszcze inaczej, a może pominąć tę
    wypłatę ?

    Marne są szanse, że dostanę tego PITa więc nie chcę już zwlekać z
    wypełnieniem rozliczenia rocznego.

    Z.K.

  • 2. Data: 2004-02-18 14:46:46
    Od: "poilkj" <l...@d...invalid>

    "Zygmunt Kałuża" <e...@d...pl> wrote in message
> [...]
    > wypłatę ?
    >
    > Marne są szanse, że dostanę tego PITa więc nie chcę już zwlekać z

    1. Pomijać nie radzę.
    2. "Zapytaj" US właściwy dla siedziby firmy, oni im pomogą wysłać.
    3. Jak nic nie załatwisz, to rozlicz się na podstawie kopii rachunku sama
    sobie wyliczając ile powinno być na pit-8b
    4. Czekaj na list z US wzywający cię do złożenia wyjaśnień.

  • 3. Data: 2004-02-18 15:04:19
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <k...@U...ceti.pl>

    Użytkownik "poilkj" <l...@d...invalid> napisał w wiadomości

> [...]
    > 3. Jak nic nie załatwisz, to rozlicz się na podstawie kopii rachunku sama
    > sobie wyliczając ile powinno być na pit-8b

    Można jeszcze dodać wyjaśnienie, króciutkie pismo, że w związku z brakiem
    PIT-8B od zleceniodawcy rozliczasz się na podstawie rachunku. Wtedy poniższe
    może już nie nastąpić. Znane z praktyki.

    > 4. Czekaj na list z US wzywający cię do złożenia wyjaśnień.

    pzdr
    Kasia

  • 4. Data: 2004-02-18 15:35:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 18 Feb 2004, poilkj wrote:

> [...]
    >+ > zawiadomić o tym Urząd Skarbowy, czy jeszcze inaczej, a może pominąć tę
    [...]
    >+ 2. "Zapytaj" US właściwy dla siedziby firmy, oni im pomogą wysłać.

    W zasadzie to o PIT-8b powinien zapytać *swój* US.
    Oni pewnie też "pomogą" ;), powinni dostać *również* kopię
    owego PITa
    "Ich" US miałoby sens pytać o PIT-4, ale on nie jest imienny.
    Nie mówię że nie można (zapytać :)), tylko ze to w zasadzie
    "donos luzem" a nie wyjaśnienie, urzędowo taki "donos z PIT-8b
    na PIT-4" chyba USy już sobie same załatwią ;)

    Reszty się nie czepiam :)

    pozdrowienia, Gotfryd