  • 1. Data: 2002-11-25 08:32:13
    Temat: Korekta PIT5-pytanie
    Od: "mister-nikt" <m...@w...pl>

    Witam i prosze o rade:
    Podatnik prowadzi kpir poczawszy od stycznia aż do pazdziernika zwiekszal o
    niewielka kwote swoje koszty uzyskania przychodu. W pazdzierniku dowiedzial
    sie (upewnil
    sie) ze postepowanie jest niepoprawne - zdarzenie gospodarcze nie powoduje
    powstania kup a jest wrecz przychodem (było to użyczenie lokalu)
    Ksiązka przychodów prowadzona jest recznie.

    W jaki sposob nalezy wprowadzic korekty?
    Czy poniższy sposób postępowania jest poprawny?
    W ksiązce przekreślamy dowód i jako poprawny wpisujemy ten,który powoduje
    powstanie przychodu.
    Następnie skreślamy podsumowania dla poszczególnych miesiecy i wpisujemy
    właściwe sumy.
    Jako dokumenty będziemy posiadać dowód skreślony i właściwy o takim samym
    numerze
    i tej samej dacie dowodu.
    Do US dostarczamy korekty zeznań i wplacamy wlasciwa zaliczke+odsetki.

    Dziekuje za pomoc

  • 2. Data: 2002-11-27 22:00:26
    Temat: Re: Korekta PIT5-pytanie
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 25 Nov 2002, mister-nikt wrote:
    [...przychód zaliczony w KUP...]

    Widzę że chętnych do odpowiadania brak... Hm...
    Może ktoś poprostuje co napiszę ? ;)

> [...]
    >+ powstanie przychodu.
    >+ Następnie skreślamy podsumowania dla poszczególnych miesiecy i wpisujemy

    IMHO to tak...

    >+ Jako dokumenty będziemy posiadać dowód skreślony i właściwy o takim samym
    >+ numerze i tej samej dacie dowodu.

    IMHO coś nie bardzo ! Na początek nie wiem jak interpretować
    "skreślony dowód": dowód ma *zostać* nienaruszony czy być
    przepisany ? (bo coś mi się wyrażenie o dacie nie podoba :))

    Co jest dowodem ?

    >+ Do US dostarczamy korekty zeznań i wplacamy wlasciwa zaliczke+odsetki.

    To niewątpliwie :[

    Pozdrowienia, Gotfryd
    (który z okazji błędu w przychodach na 6 zł [czy jakoś tak]
    ostatnio doręczał stosik PIT-5 :])

  • 3. Data: 2002-11-28 09:22:18
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> w
    wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:Pine.LNX.4.21.0211272255310.6006-100000@irys
    .stanpol.com.pl...
    > On Mon, 25 Nov 2002, mister-nikt wrote:
    > [...przychód zaliczony w KUP...]
    >
    > Widzę że chętnych do odpowiadania brak... Hm...
    > Może ktoś poprostuje co napiszę ? ;)

    > IMHO to tak...

    IMHO to nie...
    IMHO to zamkniętych miesięcy się nie rusza...
    IMHO to nie zmienia faktu, że należy skorygować poprzednie zaliczki
    Sporządzasz dokument wewnętrzny - zestawienie o ile w poszczególnych
    miesiącach należy skorygować koszty i przychody, i na jego podstawie
    sporządzasz korekty pitów. *Sumę* kwot korekt księgujesz w *bieżącym*
    miesiącu i począwszy od tego momentu dalsze pity masz już prawidłowo.

    > To niewątpliwie :[

    Roger!