  • 1. Data: 2004-04-16 07:10:49
    Temat: moje - boje (z najnowsza wersja PLATNIKA)
    Od: "Tadeusz Smal" <s...@s...pl>

    udalo mi sie sporzadzic dokumenty rozliczeniowe
    wyslalem juz pieniadze
    ale co trzeba zrobic
    aby usunac z drukowania tryb ROBOCZY
    ?
    maja one status WPROWADZONE i BRAK BLEDOW
    mam juz je w ZESTAWY WPROWADZONE
    :)
    do Zusu oczywiscie nie idzie sie dodzwonic
    a sam nie wiem jak dalej
    aby pozbyc sie tego ROBOCZEGO trybu
    :)
    dokumenty wysylam w wersji papierowej
    a dotychczas pracowalem na wersji PLATNIKA 4
    :)
    z pozdrowieniami i usmiechami
    _hehehe

  • 2. Data: 2004-04-16 07:22:20
    Temat: Re: moje - boje (z najnowsza wersja PLATNIKA)
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Tadeusz,

    Friday, April 16, 2004, 9:10:49 AM, you wrote:

    > udalo mi sie sporzadzic dokumenty rozliczeniowe
    > wyslalem juz pieniadze
    > ale co trzeba zrobic
    > aby usunac z drukowania tryb ROBOCZY

    Użyj: http://wydruki.robocze.ag.bocznica.org

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 3. Data: 2004-04-16 07:24:17
    Od: "alpivar-biuro" <a...@s...pl>

> [...]
    > :)
    > dokumenty wysylam w wersji papierowej
    > a dotychczas pracowalem na wersji PLATNIKA 4

    Trzeba otworzyc zestaw wprowadzony i kliknac "wyslij", zestaw wtedy znajdzie
    sie w "zestawy wyslane" a drukowane z zestawu wyslanego dokumenty nie beda
    mialy statusu "roboczy"

    Pozdrawiam,
    iris99

  • 4. Data: 2004-04-16 08:00:53
    Od: "Tadeusz Smal" <s...@s...pl>

    Użytkownik "alpivar-biuro" <a...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Trzeba otworzyc zestaw wprowadzony i kliknac "wyslij", zestaw wtedy
    znajdzie
    > sie w "zestawy wyslane" a drukowane z zestawu wyslanego dokumenty nie beda
    > mialy statusu "roboczy"
    :)
    tx
    udalo mi sie jakos wydrukowac te dokumenty
    :)
    byc moze kiedys sie przyzwyczaje do tej nowej wersji PLATNIKA
    ale moje pierwsze wrazenie jest
    ze jest on totalnie niedopracowany
    i jest BARDZO nieprzyjazny UZYTKOWNIKOWI
    w programie takim nie powinno sie niczego domysliwac
    program sam powinien prowadzic i sugerowac co dalej trzeba zrobic
    hehe
    wie ktos
    gdzie zglosic reklamacje tej wersji
    ?
    z pozdrowieniami i usmiechami
    _hehehe
    ps. sa gdzies w sieci nowe stawki podatku VAT
    ktore beda obowiazywaly od maja
    ?
    konkretnie chodzi mi o skale podatku za wyroby rekodzielnictwa ludowego
    ktore dotychczas mialy ulgowa (3% )procentowa stawke
    ?

  • 5. Data: 2004-04-18 06:57:33
    Od: BAH <b...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 16 Apr 2004 10:00:53 +0200, "Tadeusz Smal"

> [...]
    >w programie takim nie powinno sie niczego domysliwac
    >program sam powinien prowadzic i sugerowac co dalej trzeba zrobic

    Warto przyzwyczaić się do myśłi, że jak program
    ma instrukcję (pomoc) to w niej są wyjaśnienienia.

    Są powody do narzekania ale "użyszkodnik"
    również powinien coś dać od siebie
    a nie obciąźać program "łzami",
    które są spowodowane własnym lenistwem.

    BAH

  • 6. Data: 2004-04-19 18:33:58
    Temat: [OT]Re: moje - boje (z najnowsza wersja PLATNIKA)
    Od: "smiechu" <s...@p...onet.pl>

    > Są powody do narzekania ale "użyszkodnik"
    > również powinien coś dać od siebie
    > a nie obciąźać program "łzami",
    > które są spowodowane własnym lenistwem.
    Kiedyś musiałem pracować na jakimś dziadostwie, którego twórcy usiłowali
    wmówic mi (i mnie podobnym) że jest to program dla inteligentnych
    "użyszkodników"
    Minął roczek, pojawiła się konkurencja i wybrałem program
    inteligentniejszych ( i mniej leniwych) programistów.
    Pozdr
    smiechu

  • 7. Data: 2004-04-20 04:43:15
    Temat: Re: [OT]Re: moje - boje (z najnowsza wersja PLATNIKA)
    Od: BAH <b...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 19 Apr 2004 20:33:58 +0200, "smiechu"
    <s...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    >Minął roczek, pojawiła się konkurencja i wybrałem program
    >inteligentniejszych ( i mniej leniwych) programistów.

    Jest jeden problem

    By przy ZUS-ie zadziałała konkurencja,
    trzeba najpierw wybrać inteligentniejszych posłów.
    (rozumiejących co czynią).

    Jest też pytanie czy chcemy jeszcze ponosic
    dodatkowe koszty na modyfikacje programu
    w sposób eliminujący konieczność czytania instrukcji
    (w chwilach zacięcia).

    Nie twierdzę, że Płatnik jest wzorem dobrego projektowania
    (np. co miesiąc muszę pisać kiedy mam termin płatności)
    ale jak ktoś dzisiaj zmienia wersję z 4 na 6
    i jutro chce miec efekty a nie ma ochoty nic przczytać,
    to jest to dla mnie przykład lenistwa i nieodpowiedzialności.

    Liczyć na to, że Płatnik zadziała bez problemów, to duża naiwność.

    BAH

  • 8. Data: 2004-04-20 07:15:22
    Od: Tomek <m...@p...nie.lubie.smieci.onet.pl>

    Dnia 2004-04-20 06:43, Użytkownik BAH napisał:
    > Jest też pytanie czy chcemy jeszcze ponosic
    > dodatkowe koszty na modyfikacje programu
    > w sposób eliminujący konieczność czytania instrukcji
    > (w chwilach zacięcia).
    Lub też z drugiej strony chcemy ponosić koszty infolinii i tłumaczenia
    się z każdej bzdury, którą boscy programiści Prokomu wymyślili. Przy
    milionie lub więcej użytkowników Płatnika warto stanąć na głowie, żeby
    użytkownicy w ogóle nie zauważyli modyfikacji (przynajmniej tych dobrze
    działających rzeczy).

> [...]
    > i jutro chce miec efekty a nie ma ochoty nic przczytać,
    > to jest to dla mnie przykład lenistwa i nieodpowiedzialności.
    Chyba nie pracujesz w branży, w której trzeba szanować klientów. Gładkie
    przejście między wersjami to podstawa, jeśli chcemy w ogóle mówić o
    dbaniu o klientów. Czasem jest to nawet ważniejsze, aniżeli działanie
    programu w ogóle.

    Jak dla mnie idealnym przykładem braku dbania o dobro użytkowników
    Płatnika w wersji 6 jest najprostsza wydawałoby się operacja, czyli
    drukowanie dokumentów na drukarce. (nie znam innych kwiatków - nie muszę
    korzystać z niego zbyt często)

    > Liczyć na to, że Płatnik zadziała bez problemów, to duża naiwność.
    Co nie zmienia faktu, że tak być powinno.

    Tomek

  • 9. Data: 2004-04-21 21:16:50
    Od: BAH <b...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 20 Apr 2004 09:15:22 +0200, Tomek
    <m...@p...nie.lubie.smieci.onet.pl> napisał(a):
> [...]
    >milionie lub więcej użytkowników Płatnika warto stanąć na głowie, żeby
    >użytkownicy w ogóle nie zauważyli modyfikacji (przynajmniej tych dobrze

    Nie chcę ponosić kosztów czytania przez telefon.
    Nie mówię o złożonym problemie.
    Mówię o problemie "przeczytać czy zadzwonić ?"

> [...]
    >przejście między wersjami to podstawa, jeśli chcemy w ogóle mówić o
    >dbaniu o klientów. Czasem jest to nawet ważniejsze, aniżeli działanie

    To gdzie pracuję nie ma nic do rzeczy
    (akurat się mylisz).
    Zawsze trzeba szanować klientów.
    Poziom szacunku, to też czas i koszty.
    (Co klientowi po szacunku jeśli dostanie b.dobry program
    ale po czasie - nic mu po nim).

    1) ZUS nie musi szanować Klienta. :-(

    2) Gładkie nie znaczy, że "użytkownik" poznaje zmiany
    "za 5 dwunasta."
    (Rezultaty podobne do aktualnego poznawania
    konsekwencji wstąpienia do UE)

    3) tu działanie jest zdecydowanie ważniejsze.

> [...]
    >Płatnika w wersji 6 jest najprostsza wydawałoby się operacja, czyli
    >drukowanie dokumentów na drukarce. (nie znam innych kwiatków - nie muszę

    Ja korzystam raz na miesiąc i z drukowaniem nie miałem żadnych
    problemów ale z weryfikacją (6.001) to tak.

    >Co nie zmienia faktu, że tak być powinno.

    Jak przez dwie, trzy modyfikacje tak będzie, to oczekiwanie na to
    bedzie racjonalne. Teraz, to są niestety jedynie pobożne życzenia.

    BAH

  • 10. Data: 2004-04-21 22:10:40
    Od: " nocnyMarek" <n...@g...pl>

    BAH <b...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Nie twierdzę, że Płatnik jest wzorem dobrego projektowania
    > (np. co miesiąc muszę pisać kiedy mam termin płatności)

    Hmm, nigdy mi się nie zdarzyło
    (zawsze tworzę z dokumentów z poprzedniego miesiąca).
    Ale też nigdy mi się nie zdarzyło żeby ten durny płatnik
    sam policzył przy zmianie podstawy (czyli co kwartał)
    kwotę składek na fundusz pracy,
    Szósta wersja i nadal brak podstawowej funkcjonalności,
    a wam tu sie jakieś bajery śnią.
    Jeśli płatnik jest jakimkolwiek wzorem,
    to chyba tylko marnotrawstwa publicznych pieniędzy.