  • 1. Data: 2007-03-04 18:52:49
    Temat: Czy 1% na OPP trzeba przekazać ze swojego konta?
    Od: "Przemolo" <p...@g...zmyla>

    Mam takie pytanie - czy chcąc przeznaczyć 1% podatku na organizację pożytku
    publicznego trzeba to zrobić przelewem z własnego konta? czy też można
    zrobić przelewem z konta innej osoby wpisując np. w tytule przelewu
    informację o nazwisku darczyńcy?

    --
    Odpowiadając na priv zamień końcówkę adresu e-mailowego "zmyla" na "pl"

  • 2. Data: 2007-03-04 20:06:51
    Temat: Re: Czy 1% na OPP trzeba przekazać ze swojego konta?
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Przemolo" <p...@g...zmyla> wrote in message
> [...]
    > można zrobić przelewem z konta innej osoby wpisując np. w tytule przelewu

    z konta innej osoby może odliczyć sobie tamta osoba.
    Skorzystaj z usług poczty.

  • 3. Data: 2007-03-05 20:16:15
    Od: "Przemolo" <p...@g...zmyla>

    > z konta innej osoby może odliczyć sobie tamta osoba.
    > Skorzystaj z usług poczty.

    Czy jest to gdzieś uregulowane czy po prostu tak jest tylko wg Ciebie?

  • 4. Data: 2007-03-05 22:27:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 5 Mar 2007, Przemolo wrote:

    > Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał

    > Czy jest to gdzieś uregulowane czy po prostu tak jest tylko wg Ciebie?

    Ja się nie wypowiem, ale spytam jaką rolę pełni osoba wpłacająca?
    Wpłaty ma dokonać podatnik. Dokonuje kto inny. Z jakiego tytułu, albo
    "jakiej paki"? :) Trzeba by ustalić czym jest taka czynność ("zapłacenia
    za kogoś"), pod które i dlaczego podatki podlega... :|

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2007-03-06 01:00:17
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    > Czy jest to gdzieś uregulowane czy po prostu tak jest tylko wg Ciebie?
    w ustawie
    to podatnik ma przekazać, a nie jego kolega.

  • 6. Data: 2007-03-07 20:57:18
    Od: "Przemolo" <p...@g...zmyla>

    wiadomości

    > Ja się nie wypowiem, ale spytam jaką rolę pełni osoba wpłacająca?

    Podatnik nie ma konta w banku internetowym, a np. jego dzieci mają i mogłyby
    przelać szybko pieniążki na odpowiednie konto za niego (co więcej, osoba ta
    jest upoważniona do tego konta ale nie jest jego właścicielem).

  • 7. Data: 2007-03-07 21:51:27
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Przemolo wrote:

> [...]
    > mogłyby przelać szybko pieniążki na odpowiednie konto za niego (co
    > więcej, osoba ta jest upoważniona do tego konta ale nie jest jego

    To dzieci sobie odliczą.
    Podatnik ma za to pocztę za pomocą której może przelać pieniądze.

  • 8. Data: 2007-03-07 23:24:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 7 Mar 2007, Przemolo wrote:

    > Podatnik nie ma konta w banku internetowym, a np. jego dzieci mają

    No to się pytam, kim są jego dzieci dla tej transakcji?
    Zauważ, że chciałbyś aby *w jego imieniu* dokonały wpłaty.
    Dla mnie nie jest oczywiste, czy podatnik musi wpłaty dokonać
    *osobiście* - być może nie. Ale wtedy, z p. widzenia prawa, osoba
    dokonująca wpłaty będzie... właśnie, kim?
    Pełnomocnikiem ds. finansów?
    Fakt że jest dzieckiem jest IMO trzeciorzędny :)

    > i mogłyby
    > przelać szybko pieniążki na odpowiednie konto za niego

    Wiem. Ale US powie "to nie Pan wpłacił".
    W codziennym życiu robi się całe mnóstwo operacji, które "przepisowo"
    mogłyby podpaść pod mnóstwo ograniczeń. Nikt się nie czepia, że
    jeden z drugim idzie i kupuje sąsiadowi np. paczkę kawy :], bo
    nie sposób tego skontrolować. Ale jakby chcieć FORMALNIE poszukać
    dziury w całym...

    > (co więcej, osoba ta
    > jest upoważniona do tego konta ale nie jest jego właścicielem).

    ...no i tu mielibyśmy pełnomocnictwo. Niestety w niewłaściwą
    stronę :]

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2007-03-08 01:53:17
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

> [...]
    > jeden z drugim idzie i kupuje sąsiadowi np. paczkę kawy :], bo
    > nie sposób tego skontrolować. Ale jakby chcieć FORMALNIE poszukać

    to bys się doszukał 2% dla US od depozytu nieprawidłowego.

  • 10. Data: 2007-03-08 10:16:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 7 Mar 2007, witek wrote:

    > to bys się doszukał 2% dla US od depozytu nieprawidłowego.

    ...i nieodpłatnego świadczenia i czegoś jeszcze - w sumie podatków
    wyszloby więcej niż wartość tej kawy :)

    pzdr, Gotfryd