  • 1. Data: 2003-06-26 13:14:35
    Temat: Czy US może wyciagnac z kosztow amortyzacje samochodu gdy jest zbyt malo rachunkow za paliwo
    Od: "Krzysiek" <k...@i...com.pl>

    Wiem, że jak ktoś przesadzi z rachunkami za paliwo to US może to
    zakwestionować.
    PYTANIE:

    Czy US może wyciągnąć z kosztów amortyzacje samochodu, gdy jest zbyt mało
    rachunków za paliwo.

    Krzysztof

  • 2. Data: 2003-06-26 15:16:51
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysiek" <k...@i...com.pl> napisał w wiadomości
    > Wiem, że jak ktoś przesadzi z rachunkami za paliwo to US może to
    > zakwestionować.

    Re : Co to znaczy "przesadzi" ? Jeśli nie jest w stanie udowodnić związku
    kosztu z przychodem - to jasne.
    > PYTANIE:
    >
    > Czy US może wyciągnąć z kosztów amortyzacje samochodu, gdy jest zbyt mało
    > rachunków za paliwo.

    Re : Może to być jeden z elementów dowodzących, że samochodu nie posiadasz w
    celu generowania dochodu. Jeśli to jedyny argument (i w ograniczonym
    czasie) - to można sprawę traktować w kategoriach pobożnych życzeń
    urzędnika.
    AR

  • 3. Data: 2003-06-26 15:29:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 26 Jun 2003, Krzysiek wrote:
    [...]
    >+ Czy US może wyciągnąć z kosztów amortyzacje samochodu, gdy jest zbyt mało
    >+ rachunków za paliwo.

    Zastrzegam że to co piszę nie wynika z żadnego doświadczenia ani
    np. opisów wyroków NSA itp.
    *Literalnie* to IMHO jedynie zupełny brak takich rachunków mógłby
    rodzić podejrzenie że ŚT nie jest używany - czyli amortyzacja
    powinna być zawieszona.
    Inna sprawa że *same* rachunki to mało - trzeba jeszcze wykazać
    że ŚT służył "uzyskiwaniu przychodu". Akurat tu chyba łatwiej
    się bronić przy samochodzie osobowym ("służy co nawiązywania
    kontaktów") niż ciężarowym :> (o ile nie ma żadnych przychodów
    ani "umów w toku realizacji").

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2003-06-26 19:44:26
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

    wiadomości

    > Akurat tu chyba łatwiej
    > się bronić przy samochodzie osobowym ("służy co nawiązywania
    > kontaktów") niż ciężarowym :> (o ile nie ma żadnych przychodów
    > ani "umów w toku realizacji").

    A w czym "cieżarowy" gorszy od "osobowego" ?
    Przeciez juz Leszek w "Daleko od szosy" jeździł takim "wozem" :-)

    Karol

  • 5. Data: 2003-06-26 20:40:53
    Od: "Lisek1031" <...@...qt.pl>

    Dla ułatwienia dodam, że samochód był wykorzystywany do celów przewozu
    towarów do sklepu co najmniej raz w tygodniu (zarejestrowane na taśmach
    telewizyjnych ochrony). Nie były brane rachunki za paliwo ze wzlędu na
    nieporozumienia między wspólnikami spólki.

    Krzysiek

  • 6. Data: 2003-06-26 23:24:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 26 Jun 2003, Lisek1031 wrote:

> [...]
    >+ telewizyjnych ochrony). Nie były brane rachunki za paliwo ze wzlędu na
    >+ nieporozumienia między wspólnikami spólki.

    Tak wKF: chyba bezpieczniej było brać rachunki.
    Dla uniknięcia zarzutu "wprowadzania do użytku paliwa bez
    akcyzy" na przykład :]

    pozdrowienia, Gotfryd