  • 1. Data: 2003-06-26 14:09:34
    Temat: "praca na fakturę"
    Od: "..::FELIPE::.." <f...@w...pl>

    witam

    wiele sie slyszy nt samozatrudnienia, zwlaszcza kierowcow
    interesuje mnie taka praca w ramach wlasnej DG
    i wystawianie faktur "pracodawcy"
    ale na inny rodzaj pracy
    czy to mozliwe i jak to zrobic najlepiej
    zeby wszytko gralo (jaka pozycja na fakturze,
    jakie wpisy we wpisie do EDG itd itp) ???

    chodzi mianowicie o takie czynnosci:
    - reprezentowanie firmy jako pracownik dzialu handlowego;
    - wystawianie faktur, organizacja sprzedazy, prowadzenie dokumentacji
    finansowo ksiegowej, pomoc w prowadzeniu KPIR;
    - pomoc w rozliczeniach i szeroko rozumianych kontaktach z US ZUS itp
    wypelnianie deklaracji itd;
    - broker informacji, zdobywanie inform nt nowych rynkow zbytu, zrodel
    dostawcow, pomyslow na biznes, rozszerzenia dzialalnosci,

    wszystkie te czynnosci wiaza sie z czestym przebywaniem w siedzibie firmy
    ale ze wzgledu na to iz mam wiele okolicznosci sprzyjajacych (jestem
    studentem do 26 roku zycia oraz mam rente rodzinna ktora uprawnia mnie do
    prowadzenia DG tylko kosztem skladki zdrowotnej) nie chce przejsc na umowe i
    prace

    rozwazam dwie opcje;
    - wyzej wymieniona w ramach wlasnej DG
    - kontrakt menedzerski (czyli umowa zlecenie) tranktow jako student ale
    chyba w prawie pracy jest ogranicz ilosci zawierania umow zlecenie jedna po
    drugiej przedluzana np co 3 miesiace

    co radzicie

    z gory dzieki

    pozdrawiam wszystkich

    FELIPE

  • 2. Data: 2003-06-26 15:13:58
    Temat: Re: "praca na fakturę"
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 26 Jun 2003, ..::FELIPE::.. wrote:

    >+ witam
    >+
    >+ wiele sie slyszy nt samozatrudnienia, [...]
    >+ chodzi mianowicie o takie czynnosci:
    [...]
    >+ - prowadzenie dokumentacji
    >+ finansowo ksiegowej, pomoc w prowadzeniu KPIR;

    Istnieją obawy że są to czynności wymagające uprawnień,
    o ile prowadzone są "usługowo" (na umowę o pracę można
    zatrudnić do skięgowania np. cukiernika, bardzo dobra
    specjalizacja ;) Ale na zlecenie nie !).
    Poszukaj dyskusji (groups.googlem), ale mi to tak
    wyglądało. Masz uprawnienia ?

    [...]

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2003-06-26 16:52:09
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

> [...]
    > zatrudnić do skięgowania np. cukiernika, bardzo dobra
    > specjalizacja ;) Ale na zlecenie nie !).

    Na dodatek prowadzenie KPiR wymaga tylko świadectwa kwalifikacji MF,
    "pomoc" w prowadzeniu podpada juz pod doradztwo podatkowe, a to wyższa
    półka uprawnień :-)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2003-06-27 05:31:33
    Od: "..::FELIPE::.." <f...@w...pl>

    ok a jakby uznac ze pomoc jest nieformalna
    zreszta wlasciciel bierze na siebie odpowiedzialnosc za to co robie i
    podpowiadam wiec spokojnie

    pozycje na fakturze moga pomijac te jedna rzecz

    a swoja droga jaka jest droga zdobycia tych uprawnien i jakie sa ich koszty
    i "czas realizacji" ze tak to okresle :-)

    pomijajac sprawe uprawnien mozemy wrocic do sedna watku...?

    pozdrowienia

    FELIPE