  • 1. Data: 2008-11-16 17:49:08
    Temat: Leasing auta
    Od: "abr" <p...@j...pl>

    Hej,

    mam pytanie dotyczące leasingu auta... temat jest lekko złożony ale opisze
    go krótko.

    Obecnie jestem "na ryczałcie od przychodów ewidencjonowanych", prowadzę
    działalność od 6 lat, od stycznia 2009 chcę przejść na zasady ogólne.

    Chciałbym szybko załatwić leasing auta, tak aby już w styczniu móc zaliczyć
    poniesione nakłady (wpłata własna, ubezpieczenie - generalnie wszystko co
    się wiąże z leasingiem na początku) w koszty uzyskania przychodu.
    Tyle, że jest tu mały myk - leasing byłby brany w grudniu 2008 (kiedy jestem
    jeszcze ryczałtowcem) - czyli wszystkie opłaty byłyby poniesione w grudniu i
    umowa byłaby podspisana w grudniu...
    I tu moje pytanie: czy w takiej sytuacji jest możliwość rozliczenia w
    styczniu całego leasingu "załatwianego" w grudniu (kiedy już będę mógł
    "mieć" koszty.
    Problem polega na tym, że w tym roku mam auto od ręki, a w 2009 kiedy
    dopiero w styczniu zacząłbym walczyć z leasingiem - czekam na auto do
    kwietnia i nie mam kosztów przez 3 miesiące, płacąc spory podatek.... :(

    Czy mieliście może podobne sytuacje albo wiecie jak to można załatwić i czy
    ewentualnie firma leasingowa da leasing bez problemu ryczłtowcowi z
    6-letnim stażem, który od 2009 przechodzi na zasady ogólne?

    Spróbuje też zapytać dealera auta czy nie da rady jakoś zarezerwować auta w
    grudniu (płacąć np 10% wartości auta) na styczeń i samą umowę leasingu
    podpisać w styczniu płacąć resztę wpłaty własnej....

    Dziękuję z góry za wszystkie porady!

    Pozdrowienia

  • 2. Data: 2008-11-16 18:44:11
    Temat: Re: Leasing auta
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sun, 16 Nov 2008 18:49:08 +0100, "abr" <p...@j...pl> wrote:

    >Problem polega na tym, że w tym roku mam auto od ręki,
    [...]
    >Spróbuje też zapytać dealera auta czy nie da rady jakoś zarezerwować auta w
    >grudniu (płacąć np 10% wartości auta) na styczeń i samą umowę leasingu
    >podpisać w styczniu płacąć resztę wpłaty własnej....
    Jest to najlepsze wyjscie - zarezerwuj auto i zalatwiaj leasing. Niech
    przygotowuja kwity, od Ciebie tez beda wymagac pewnie kilku
    dokumentow. Zgraj wszystko tak aby w styczniu podpisac umowe i masz
    problem z glowy.

    WAM
    --
    Ostatnie miejsca na Sylwestra 2008!
    http://www.nadmorze.pl - Może nad morze?

  • 3. Data: 2008-11-16 18:50:41
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 16-11-2008 o 18:49:08 abr <p...@j...pl> napisał(a):

    > Dziekuje z góry za wszystkie porady!

    To źle trafiłeś :-) Doradców podatkowych chcących
    się wystawić za darmo na strzał to chyba tu nie ma ;-)

    Ja sobie *tylko* pogdybam, jak to laik/nie-doradca/nie-prawnik, ok?

    No więc przy zasadach ogólnych datą poniesienia kosztu jest data
    wystawienia faktury
    (i zakładając najpopularniejszą "kasową"/uproszczoną metodę potrącania
    kosztów
    również z tą datą wpisujesz taką fakturę do KPiR).

    Więc gdybyś tak zakombinował że papiery poszłyby w okolicach Sylwestra
    a faktura zostałaby wystawiona w styczniu, to IMVHO miałbyś sprawę
    załatwioną.

    A teraz weź stówkę i idź do doradcy ;-)

    Pozdrawiam,
    Tomek