  • 1. Data: 2002-01-29 10:33:30
    Temat: Czy dobrze policzyłem do PIT36?
    Od: "Slawko" <r...@f...onet.pl>

    Czy jeżeli w roku 2001 nie miałem żadnej sprzedaży ani kosztów (zakupów)
    moje wyliczenie dochodu z DG jest prawidłowe?

    Przychód = 0 zł

    Koszty:
    Remanent początkowy = 2500 zł
    Koszty zakupu towarów handlowych = 0 zł
    Remanent końcowy = 2000 zł (Na magazynie mam części komputerowe, a te jak
    wiadomo tracą na wartości w związku z tym wyceniłem je według wartości
    rynkowej, a nie po cenie zakupu. Czy dobrze?)

    Wyliczenie kosztów = 2500+0-2000 = 500 zł

    Dochód = 0-500 = -500 zł.

    W związku z tym w PIT36 powinienem wykazać stratę z DG = 500zł. Czy dobrze
    to policzyłem?.

    Sławek.

  • 2. Data: 2002-01-29 12:06:26
    Temat: Re: Czy dobrze policzyłem do PIT36?
    Od: "Baśka" <b...@p...com>

    źle.
    remanent wyceniasz w cenie zakupu

  • 3. Data: 2002-01-29 13:00:28
    Od: "Slawko" <r...@f...onet.pl>

    "Baśka" <b...@p...com> wrote in message
    > źle.
    > remanent wyceniasz w cenie zakupu

    Ale co Ty na to:
    § 29.
    1. Podatnik jest obowiązany wycenić materiały i towary handlowe objęte
    spisem z natury według cen zakupu lub nabycia albo według cen rynkowych
    z dnia sporządzenia spisu, jeżeli są one niższe od cen zakupu lub nabycia;

    Sławek