  • 1. Data: 2003-09-17 19:37:24
    Temat: jakie konsekwencje mi grożą?!
    Od: "stallone" <j...@p...onet.pl>

    Nabyłem samochód od osoby fizycznej i nie odprowadziłem podatku od czynnosci
    cywilno-prawnej to znaczy 2%w ustawowym okresie 14 dni z powodu braku
    środków na ten podatek.Co mi za to grozi?czy tylko ustawowe odsedki za
    zwłoke czy tez jakas kara??

  • 2. Data: 2003-09-17 21:18:45
    Temat: Re: jakie konsekwencje mi grożą?!
    Od: "Wioletta Pikorska" <w...@j...com.pl>

    Użytkownik "stallone" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > cywilno-prawnej to znaczy 2%w ustawowym okresie 14 dni z powodu braku
    > środków na ten podatek.Co mi za to grozi?czy tylko ustawowe odsedki za
    --------------------------------
    Napewno odsetki usawowe wpłać co do kary nie wiem ale może czynny żal
    zastosować .Nie mam dziś siły szukać czy PCC to też ordynacja ale raczej
    tak.Może mie ktoś poprawi ( może jednak nie wiem gdzie dzownią? )
    Wiola

  • 3. Data: 2003-09-17 21:27:12
    Od: "darek olecy" <s...@N...gazeta.pl>

    Zapłacisz tzw. mandat. Moi rodzice mieli taką sytuację. Spóźnili się ok.
    tygodni i dostali 100 zł. Podejrzewam że nie dostaniesz więcej.

  • 4. Data: 2003-09-17 21:59:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 17 Sep 2003, darek olecy wrote:

    >+ Zapłacisz tzw. mandat. Moi rodzice mieli taką sytuację. Spóźnili się ok.
    >+ tygodni i dostali 100 zł. Podejrzewam że nie dostaniesz więcej.

    Jakbyś tak "pisał pod cytatem"...
    [...]
    >+ stallone <j...@p...onet.pl> napisał(a):
    >+
    >+ > Nabyłem samochód od osoby fizycznej i nie odprowadziłem podatku od

    ..ja w związku z oboma cytatami: czy w obu przypadkach chodzi
    *tylko* o nieodprowadzenie podatku, czy ktoś *również* nie
    złożył PCC-1 (czy jak mu tam) ?
    I czy podatek został zapłacony *przed* wezwaniem przez US,
    czy było uprzednie zgłoszenie że "nie mam forsy", czy
    był "czynny żal"...

    Bo tak (czysta dywagacja, nie mam doświadczenia - ale w przypadku
    przeciwnym "podstawa" by się przydała) są spore różnice:
    - przy braku deklaracji (tj. spóźnieniu się *z deklaracją*)
    mandat "się należy", coż poradzić :( - znaczy, mogłoby
    się obejść bez... ale... :(
    - przy braku *wpłaty* w terminie - IMHO powinny mieć
    zastosowanie niedawne dywagacje z dyskusji PIT-4/PIT-5
    (PCC to jest *własny* podatek, więc... raczej nie
    jest "kradzieżą na szkodę Skarbu" ?).
    - IMO Wiola ma rację co do "czynnego żalu". Jak już
    są pieniądze - a nie zgłosiłeś wcześniej ! - to
    wpłacaj ekspresem i natychmiast zanoś wyjaśnienie
    z "czynnym żalem" oraz informacją "wpłacono"
    - IMO - można było *wcześniej* wystąpić do US o ulgowe
    potraktowanie. O tej porze też nie chce mi się kopać
    po ustawach jak będzie dla PCC, ale "tak na ogół"
    US ma prawo "ulgowo" policzyć odsetki (połowę)
    co również oznacza że w uzgodnionym terminie nie
    nałoży kary. No, teoretycznie może zwolnić z podatku
    - ale przy sprzedaży samochodu jak też bym nie
    zwolnił :> !

    [...]
    >+ > cywilno-prawnej to znaczy 2%w ustawowym okresie 14 dni z powodu braku
    >+ > środków na ten podatek.

    ...a deklaracja była "w terminie" ?

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2003-09-18 04:06:09
    Od: "stallone" <j...@p...onet.pl>

    No własnie nie złożyłem tez deklaracji a termin przekroczyłem o miesiac !

  • 6. Data: 2003-09-18 19:34:48
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > ?rodków na ten podatek.Co mi za to grozi?czy tylko ustawowe odsedki za
    > zwłoke czy tez jakas kara??

    I to i to. Mi za 19 zl podatku chcieli wlepic chyba z 70 zl kary.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 7. Data: 2003-09-18 20:14:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 18 Sep 2003, KrzysiekPP wrote:

    >+ > ?rodków na ten podatek.Co mi za to grozi?czy tylko ustawowe odsedki za
    >+ > zwłoke czy tez jakas kara??
    >+
    >+ I to i to. Mi za 19 zl podatku chcieli wlepic chyba z 70 zl kary.

    ...mam prośbę: pochwal się co to za podatek i za co kara:
    za nieterminowe/niezłożenie deklaracji, nieterminową
    wpłatę...

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2003-09-19 07:24:09
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > ...mam prośbę: pochwal się co to za podatek i za co kara:
    > za nieterminowe/niezłożenie deklaracji, nieterminową
    > wpłatę...

    Nie zlozylem deklaracji, ale zaplacilem podatek ;-) To byla hipoteka
    kaucyjna - 19 zl. Poszedlem do kasy, polozylem pani PCC na ladzie i
    zaplacilem. Ale w swoim zacmieniu po prostu wzialem ten PCC z powrotem
    do domu, zamiast go zlozyc w okienku dalej. I za pare miesiecy przyszlo
    mi wezwanie zeby wyjasnic ten niespodziewany dar dla US. Przy okazji
    "wytleniona lala" chciala mi dolozyc kare - najwidoczniej maz ja
    zaniedbywal i musiala sie wyzyc ;-)

  • 9. Data: 2003-09-19 08:26:22
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    > No własnie nie złożyłem tez deklaracji a termin przekroczyłem o miesiac !

    A tak przy okazji...
    W wydziale komunikacji zarejestorowali ?
    Bez PCC ?

    Boguslaw