  • 1. Data: 2008-05-13 19:25:34
    Temat: Czy kasa fiskalna przy sprzedaży pragramu przez Internet?
    Od: "jurek" <t...@o...pl>

    Cześć,

    DG osoby fizycznej.
    Na stronie internetowej jest wystawiony
    program komputerowy własnej produkcji.

    Zakup programu polega na pobraniu go ze strony internetowej,
    dokonaniu zapłaty przelewem na rachunek bankowy
    (tylko taka forma zapłaty) i pobraniu także ze strony kodu aktywacyjnego.

    Zakładam że dane z przelewu pozwalają jednoznacznie określić
    rodzaj transakcji i kupującą osobę fizyczną, w tym jej adres.

    Czy w takiej sytuacji muszę stosować kasę fiskalną ?

    Pozdrawiam,

  • 2. Data: 2008-05-13 21:38:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 13 May 2008, jurek wrote:

> [...]
    > rodzaj transakcji i kupującą osobę fizyczną, w tym jej adres.
    >
    > Czy w takiej sytuacji muszę stosować kasę fiskalną ?

    IMHO - nie, bo ustawodawca uparł się, że "okasuje" wszelkie
    nośniki o trwałym charakterze, a przez media już nie.

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2008-05-15 17:54:18
    Od: "Trawnik" <a...@o...pl>

    Dzięki za odpowiedź

    Też tak myślę, ale wszelkie uwagi i wątpliwości
    co do takiej sprzedaży i konieczności posiadania
    kasy fiskalnej nadal mile widziane.

    Pozdr, Jurek

  • 4. Data: 2008-05-15 19:50:37
    Od: Kaczor <j...@p...org.pl>

    > Zakładam że dane z przelewu pozwalają jednoznacznie określić
    > rodzaj transakcji i kupującą osobę fizyczną, w tym jej adres.

    A czy powyzszy warunek nie uprawnia do niestosowania kasy fiskalnej w ogole?

    ---
    www.konieckadencji.pl

  • 5. Data: 2008-05-15 20:25:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 15 May 2008, Kaczor wrote:

    > A czy powyzszy warunek nie uprawnia do niestosowania kasy fiskalnej w ogole?

    Nie, bo są wyjątki, znaczy warunek jest konieczny ale niewystarczający.
    Jakby np. tenże sam program rozprowadzał na CD, to kasa byłaby przymusowa
    mimo przyjmowania zapłaty na konto!

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2008-05-16 17:13:54
    Od: Langdon <r...@b...pl>

    Dnia Tue, 13 May 2008 23:38:20 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > IMHO - nie, bo ustawodawca uparł się, że "okasuje" wszelkie
    > nośniki o trwałym charakterze, a przez media już nie.
    >
    > pzdr, Gotfryd

    Podłącze się pod pytanie - a co jeżeli część wpłat idzie np. kartą
    kredytową (wtedy nie otrzymuję danych kupującego)?
    Czy do obliczenia limitu stosowania kasy fiskalnej, liczę wtedy wszystkie
    wpłaty, czy tylko te które były kartą kredytową?

  • 7. Data: 2008-05-16 18:55:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 16 May 2008, Langdon wrote:

    > Podłącze się pod pytanie - a co jeżeli część wpłat idzie np. kartą
    > kredytową (wtedy nie otrzymuję danych kupującego)?

    I co, wysyłasz towar na piękne oczy "bo płaciłem kartą"?
    "pod warunkiem że z ewidencji i dowodów dokumentujšcych transakcję
    jednoznacznie wynika, jakiej konkretnie dostawy zapłata dotyczyła"

    To cytat, stąd:
    http://podatki.pl/akty/201207.htm

    pzdr, Gotfryd