  • 1. Data: 2008-01-05 12:26:06
    Temat: Czy księgować odsetki
    Od: Arsen99 <a...@g...pl>

    Hej
    KPiR, Vat, jednoosobowa działalność,
    Stanąłem ostatnio przed takim problemem.
    Kupuje towar moją kartą kredytową, mam dość duży limit wiec nie musze
    jej odrazu spłacać, wręcz przeciwnie czekam całe 50 dni i spłacam
    dopiero wtedy.
    W międzyczasie pieniążki które dostaję od kupujących przelewam na
    wysokooprocentowane konto chyba 5%.
    Po miesiącu bank nalicza mi odsetki w okolicy 100 zł i pobiera z tego
    automatycznie podatek, czyli jestem jakieś 80 zł mi zostaje.
    I teraz mam pytanie czy taki przychód mam księgować? Jeśli tak to w
    jakiej wyrskości żeby nie zapłacić drugi raz kolejnych odsetek. Jeżeli
    zaksięguje 100 zł to zapłacę kolejne 19 zl. A jak zaksięguje 80 zł to
    zapłacę 15 zł. Jednak raz już bank pobrał mi odsetki.
    Co rodzicie w takiej sytuacji ?
    Dzięki i pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-01-05 12:38:36
    Temat: Re: Czy księgować odsetki
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > Po miesiącu bank nalicza mi odsetki w okolicy 100 zł i pobiera z tego
    > automatycznie podatek, czyli jestem jakieś 80 zł mi zostaje.

    Czyli masz rachunek osobisty

> [...]
    > zaksięguje 100 zł to zapłacę kolejne 19 zl. A jak zaksięguje 80 zł to
    > zapłacę 15 zł. Jednak raz już bank pobrał mi odsetki.

    A gdzie go chcesz skiegować? Nie sądzisz, że ksiegowanie odsetek z rachunków
    osobistych to byłaby lekka przesada? :)
    Odsetki ksiegujesz z rachunków wykorzystywanych do DG. Bank przy takim
    rachunku nie pobiera podatku Belki.

  • 3. Data: 2008-01-05 12:54:04
    Od: Arsen99 <a...@g...pl>

    > Czyli masz rachunek osobisty

    No tak pieniazki przelewam na rachunek osobisty. Jednak są to jakby
    pieniazki firmowe prawda, czyli obracam pieniędzmi które dostałem za
    towar i należnym Vatem zanim wpłace go do 25 kolejnego miesiąca.

> [...]
    > osobistych to byłaby lekka przesada? :)
    > Odsetki ksiegujesz z rachunków wykorzystywanych do DG. Bank przy takim

    Tak na rachunku firmowym nie rosną mi odsetki, dlatego każdą nadwyzke
    zawsze przelewam na konto prywatne.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2008-01-05 13:07:27
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-01-05, Arsen99 <a...@g...pl> wrote:

    > No tak pieniazki przelewam na rachunek osobisty. Jednak są to jakby
    > pieniazki firmowe prawda, czyli obracam pieniędzmi które dostałem za
    > towar i należnym Vatem zanim wpłace go do 25 kolejnego miesiąca.

    AFAIK Jeżeli prowadzisz 1-os DG, to nie ma podziału na pieniądze
    "firmowe" oraz "prywatne". To są Twoje pieniądze.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl