  • 1. Data: 2008-01-05 18:22:30
    Temat: Faktura VAT marża - heelp!
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Kurcze!

    Google wzięło sobie wolne, hotline w ifirma już nie działa, ustawa i
    rozporządzenie przeczytane i zero pomysłu.

    W jaki sposób księguję FV marża?

    Tak jak rachunek?
    Tak jak normalną FV? Ale co wtedy ze stawką VAT.

    Faktura jest za zakup rzeczy używanych.

    Może ktoś mnie naprowadzi na właściwą ścieżkę

    Dzięki!

    Piotrek

  • 2. Data: 2008-01-05 21:50:17
    Temat: Re: Faktura VAT marża - heelp!
    Od: "jarek" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał w wiadomości
> [...]
    > Tak jak normalną FV? Ale co wtedy ze stawką VAT.
    >
    > Faktura jest za zakup rzeczy używanych.
    >
    > Może ktoś mnie naprowadzi na właściwą ścieżkę

    Na fakturze piszej dwie pozycje 1) np. komis, zakup - stawka "ZW" 2)
    pozycja "marża" stawka 22%

  • 3. Data: 2008-01-05 21:52:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 5 Jan 2008, Piotrek wrote:

> [...]
    >
    > W jaki sposób księguję FV marża?
    >
    > Tak jak rachunek?
    > Tak jak normalną FV? Ale co wtedy ze stawką VAT.

    Mogę rzucić przynętą? ;)
    A jak zaksięgujesz taką fakturę (upraszczam, żeby mi się
    kolumny nie rozjechały, to jest fixed font):
    1. Sprzedaż X 100 zł stawka 7% 107 zł
    2. Sprzedaż Z 100 zł stawka zw 100 zł
    3. Sprzedaż Y 100 zł stawka 22% 122 zł

    RAZEM: 300 zł netto, 29 zł VAT
    Hint: "średnia stawka VAT" jest taka dość średnio spotykana,
    prawda? :)

    > Faktura jest za zakup rzeczy używanych.
    Ale IMO, AFAIK itd. nie jest na czynność opodatkowaną
    *jedną* stawką VAT, prawda?
    Osobno towar, osobno marża...

    > Może ktoś mnie naprowadzi na właściwą ścieżkę

    Dla porządku: na FVM to się nie znam, bo nie stosują, to wyżej jest
    "z głowy czyli z niczego"!

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2008-01-05 22:02:06
    Temat: Re: Faktura VAT mar?a - heelp!
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    jarek wrote:

    > Na fakturze piszej dwie pozycje 1) np. komis, zakup - stawka "ZW" 2)
    > pozycja "mar?a" stawka 22%

    Gdybym tam miał jakiekolwiek stawki to bym się nie pytał.

    Są natomiast kolumny nazwa towaru, jedn. miary, ilość, cena, *wartość z
    podatkiem VAT*

    Zero informacji o naliczonym VAT, zero informacji o stawkach.
    Dlatego właśnie "zgłupiałem" - zwłaszcza, że jest to moja pierwsza FV marża.

    No nic, najwyżej spytam w poniedziałek na party-line ifirma

    Piotrek

  • 5. Data: 2008-01-05 22:06:41
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > Ale IMO, AFAIK itd. nie jest na czynność opodatkowaną
    > *jedną* stawką VAT, prawda?
    > Osobno towar, osobno marża...

    No to jest oczywiste ale nie mam na tej fakturze takiego podziału.
    Jest tylko towar (ze stawką zwolnione?).
    Kwota VAT z tytułu marży też nie jest ujawniona.

    No dobra - poddaję się.
    Zadzwonię w poniedziałek na party-line.

    Piotrek

    PS.
    Dziękuję za rzucenie przynęty. Niestety nie wcelowałeś ;-)

  • 6. Data: 2008-01-05 22:13:25
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > Ale IMO, AFAIK itd. nie jest na czynność opodatkowaną
    > *jedną* stawką VAT, prawda?
    > Osobno towar, osobno marża...

    No to jest oczywiste ale nie mam na tej fakturze takiego podziału.
    Jest tylko wartość towaru *wraz z podatkiem VAT*
    Kwota VAT z tytułu marży nie jest ujawniona.

  • 7. Data: 2008-01-05 22:15:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 6 Jan 2008, Piotrek wrote:

    > To, że jest wyliczony to ja wiem. Stawkę też nawet znam.
    > Tyle tylko, że nie znam kwoty marży od jakiej jest naliczony VAT.
    > Tak więc nie wiem jaka kwota podatku została naliczona.

    Wiesz, przeoczyłem szczegół :(
    Mianowicie nie wiedzieć czemu zakładałem, że mowa o f-rze *wystawianej*
    i że koniecznie chcesz przepisać dane *z faktury*
    Jak chodzi o fakturę *zakupu*:

    > Tak więc chyba jedyne co mogę zrobić to wpisać do KPiR kwotę brutto.

    ...to oczywiście.

    > Do ewidencji VAT natomiast nie wpisuję niczego bo niby skąd mam wiedzieć ile
    > VAT zostało naliczone.

    To drugie jest prawdą, ale pierwsze (czy wpisujesz) już "to zależy".
    Zależy, czy *w ogóle* ujmujesz zakupy zwolnione i niepodlegające.
    Przypomnę, że w ewidencji muszą się znaleźć dane potrzebne do wyliczenia
    deklaracji, więc zakupy zwolnione są potrzebne tylko jak na ową deklarację
    wpływają.
    Co najmniej jeden (rzadki) przypadek można wskazać: proporcja zakupów.

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2008-01-05 22:38:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > Gdybym tam miał jakiekolwiek stawki to bym się nie pytał.

    Ale one tam *SĄ*.

    > Są natomiast kolumny nazwa towaru, jedn. miary, ilość, cena, *wartość z
    > podatkiem VAT*

    Nie, to są kolumny *ujawnione klientowi* :)

    > Zero informacji o naliczonym VAT, zero informacji o stawkach.

    Niby jak, z powietrza sobie bierzesz wartość VAT, czy *może jednak*
    wynika ona z wysokości marży i stawki? :)

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2008-01-05 22:42:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 5 Jan 2008, Piotrek wrote:

    > No to jest oczywiste ale nie mam na tej fakturze takiego podziału.
    > Jest tylko wartość towaru *wraz z podatkiem VAT*
    > Kwota VAT z tytułu marży nie jest ujawniona.
    [...]
    > PS.
    > Dziękuję za rzucenie przynęty. Niestety nie wcelowałeś ;-)

    Ale druga przynęta jest w sąsienim poście - a niby skąd kwota
    "wraz z podatkiem VAT" się wzięła, z powietrza, czy ów VAT
    *jednak* jest gdzieś wyliczony, i to z bardzo konkretną
    stawką?

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2008-01-05 23:08:58
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Gotfryd Smolik news wrote:
> [...]

    Tyle tylko, że nie znam kwoty marży od jakiej jest naliczony VAT.
    Tak więc nie wiem jaka kwota podatku została naliczona.

    Faktura wyglada mniej wiecej tak jak tu:
    http://www.rzeczpospolita.pl/teksty/firmac_040520/fi
    rmac_a_12-2.F.gif