  • 1. Data: 2007-09-03 09:03:56
    Temat: Czy moge liniowy? Co z VATem?
    Od: "Piotr" <g...@o...pl>

    Witam szanownych forumowiczów,
    temat ten z pewnoscia byl juz tu walkowany wielokrotnie aczkolwiek jakos nie
    moge znalezc odpowiedzi na moje pytania. Przepraszam z góry jesli jednak cos
    przeoczylem.

    Jestem programista i pracuje dla firmy ubezpieczeniowej w UE (nie jest
    platnikiem VAT). Chce teraz wrocic do Polski i zalozyc tu firme
    (samozatrudniony) pracujac dla mojego obecnego pracodawcy zdalnie. W zwiazku
    z tym mam nastepujace pytania do znawców tematu:

    1. Czy jest jakich legalny sposób aby placic podatek liniowy pracujac dla
    tego samego pracodawcy co wczesniej?
    Sposób na ZUS znam ale na liniowy nie. Myslalem, teraz zamiast programowania
    moze swiadczyc uslugi typu support albo consulting albo jeszcze inaczej to
    nazwac. Czy to zalezy od profilu mojej firmy czy od tytulu zlecenia na
    fakturze?

    2. Drugie, dosc ogólne pytanie. Czy bede mógl sobie odliczac VAT za paliwo,
    samochód osobowy do uzytku prywatnego, sprzet itp? Zaznaczam, ze bede mial
    zlecenia równiez w kraju.
    Czy w tym kraju jako samozatrudniony moge odliczac w ogóle VAT? Jest to dla
    mnie dosc wazne bo pracodawca nie jest platnikiem i VAT niestety bedzie moja
    strata jesli go nie odzyskam.

    A moze w ogóle zastac w tamtym systeme podatkowym? Ale to chyba nie jest
    raczej legalne bo bede przebywal wiekszosc czasu w Polsce. A moze sa jakies
    furtki?

    Z góry dziekuje za odpowiedzi i wskazówki.

    Pozdrawiam wszystkich,
    Piotr Grzegorz