  • 1. Data: 2007-09-03 07:57:55
    Temat: zla numeracja faktur, jak to odkrecic?
    Od: "ewka" <e...@p...onet.pl>

    Witam,

    Bylam na urlopie, a w firmie tymczasem ktos inny zajmowal sie fakturowaniem
    i papierkami, po powrocie przegladam papiery chcac zakonczyc miesiac, a tu
    niespodzianka dwie faktury o tym samym numerze, tym sposobem kilka
    nastepnych tez ma o jeden numer za duzo. No i pytanie jak to odkrecic,
    wystawic na nowo z dobrymi numerami i powysylac klientom z dopiskiem korekta
    czy inaczej?

    --
    pozdr,
    ewka

  • 2. Data: 2007-09-03 08:01:27
    Temat: Re: zla numeracja faktur, jak to odkrecic?
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 03-09-2007 o 09:57:55 ewka <e...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > nastepnych tez ma o jeden numer za duzo. No i pytanie jak to odkrecic,
    > wystawic na nowo z dobrymi numerami i powysylac klientom z dopiskiem

    IMVHO nic wielkiego się nie stało. Nie wiem czy lepiej wysyłac korekty,
    czy olać sprawę i złożyć czynny żal co najwyżej, może kto inny podpowie

  • 3. Data: 2007-09-03 08:04:53
    Od: "ewka" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik <t...@o...pl> napisał w wiadomości news:op.tx2i8pl6ipkhj4@unk...

    > IMVHO nic wielkiego się nie stało. Nie wiem czy lepiej wysyłac korekty,
    > czy olać sprawę i złożyć czynny żal co najwyżej, może kto inny podpowie

    Moze i nic wielkiego, ale wlasnie nie mam na tyle doswiadczenia z
    papierkami, zeby wiedziec co z tym zrobic, to co mi sie logicznie nasuwa to
    ze trzeba porobic korekty, no chyba ze to faktycznie nic wielkiego i
    zostawic?

    --
    pozdr,
    ewka

  • 4. Data: 2007-09-03 11:50:21
    Od: "ewka" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ewka" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > papierkami, zeby wiedziec co z tym zrobic, to co mi sie logicznie nasuwa
    > to ze trzeba porobic korekty, no chyba ze to faktycznie nic wielkiego i

    No z tego co znalazlam to wyglada na to, ze mozna te fakture opisac i tyle.
    Nie wystawia sie korekt dotyczacych numerow faktur.

    --
    pozdr,
    ewka

  • 5. Data: 2007-09-03 12:04:27
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik t...@o...pl napisał:

    > IMVHO nic wielkiego się nie stało. Nie wiem czy lepiej wysyłac korekty,
    > czy olać sprawę i złożyć czynny żal co najwyżej,

    a komu go złożyć? i za jakiez to wykroczenie?

  • 6. Data: 2007-09-03 12:06:52
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 03-09-2007 o 14:04:27 gonia <g...@w...pl> napisał(a):

    > a komu go złożyć? i za jakiez to wykroczenie?

    Właściwemu organowi, pewnie naczelnikowi US, za wadliwe wystawienie
    faktury?
    Coś nie tak?

  • 7. Data: 2007-09-03 17:38:16
    Od: "miron1" <f...@n...pl>

> [...]
    > miesiac, a tu niespodzianka dwie faktury o tym samym numerze, tym sposobem
    > kilka nastepnych tez ma o jeden numer za duzo. No i pytanie jak to

    oj, złam numer drugiej zdublowanej poprzez coś ( np/a,b , sp, prowizja itp)
    tzn. jeśli przykładowo masz 120/08/07 i druga też 120/08/07 to zostaw
    pierwszą jak jest ( datami pierwszą) a drugą zrób np. 120/08/07/ PROW (
    łamanie przez - obojętnie gdzie ale najpraktyczniej po liczbie porządkowe
    lub na końcu ) i tylko tę wymień z klientem . I po sprawie
    Ważne żeby w ewidencji /książce było to właściwie wprowadzone
    PZDR
    Miron1

  • 8. Data: 2007-09-04 06:31:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 3 Sep 2007, ewka wrote:

> [...]
    > wystawic na nowo z dobrymi numerami i powysylac klientom z dopiskiem korekta

    IMO - w żadnym wypadku. To by dopiero było namieszane :)

    > czy inaczej?

    W archiwach znajdziesz wersję opisaną przez Mirona - IMO najrozsądniejsze
    co można zrobić. Z akcentem na to, aby dopilnować "podmienienia" owej
    faktury (nie wolno :>) lub innej formy dopilnowania, aby odbiorca tej
    f-ry "z dopiskiem" (dajmy na to - "złamanej przez coś" jak pisze Miron,
    albo powiedzmy z literką "A", czyli kiedy mamy faktury F2007/15,
    F2007/16, F2007/16A, F2007/17 ...) był jakoś skutecznie powiadomiony,
    że owa f-ra jest "inna".
    IMO faktura korekta jak najbardziej się nadaje! - ale do tego odniosę
    sie w innym poście.

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2007-09-04 06:36:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 3 Sep 2007, ewka wrote:

    > Nie wystawia sie korekt dotyczacych numerow faktur.

    Poproszę o podstawę prawną takiego zakazu.
    IMO - jak najbardziej wolno, IMO w omawianym przypadku oczywiście nie
    ma sensu korygowania iluś-tam kolejnych f-r, ale zmianę (metodą "dopiska",
    omówioną obok) jak najbardziej formalnie należy zrobić korektą :)
    (tzw. "podmiana f-ry primo nie jest dopuszczalna, a secundo prowadzi do
    zapętlenia się wystawcy w razie zadania mu głupiego pytania, dlaczego
    wobec tego ZARAZ nie poprawił numeru :>).

    Ba, śmiem twierdzić, że numer faktury można nawet zmienić notą (znaczy
    nabywca może to zrobić, byleby wystawca zechciał mu taki myk potwierdzić),
    a przynajmniej minister łaskaw był wyraźnie tak napisać :)

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2007-09-04 06:44:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 4 Sep 2007, Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    [...]
    > co można zrobić. Z akcentem na to, aby dopilnować "podmienienia" owej
    > faktury (nie wolno :>)

    W kwestii formalnej: po przemyśleniu wnioskuję, że nie tylko nie wolno,
    ale również nie należy ;>
    Idzie o to, żeby nie wkopać się "dowodem na papierze" na postawienie
    głupiego pytania: skoro podatnik NIE wystawił faktury z podwójnym
    numerem (a przy "podmianie" jej nie będzie!), to jakie inne wykroczenie
    popełnił, że musiał zmieniać zasady numeracji faktur akurat w tym
    przypadku? ;)
    Mi się nasuwa jedna teza: nie wystawił f-ry w terminie. Ale to bez
    sensu, bo powinien wystawić ją z "dalszym" numerem.
    Czyli jedynym sensownym rozwiązaniem pozostanie korekta (świadcząca
    czarno na białym, że powodem był błąd w nadawaniu numerów i TYLKO
    taki błąd).

    pzdr, Gotfryd