  • 1. Data: 2007-09-03 07:56:09
    Temat: Sp. z o.o. jak rozwiązac?
    Od: "ntx" <n...@s...pl>

    Witam,
    Posiadam Sp. z o.o. Jestesmy najemacami w 1 z Cetrum Handlowych(CH) (umowa 5
    lat). Jak rozwiazac logicznie spolke, aby nie ponosic odpowiedzialnosci za 5
    letnie zobowiazanie wobec CH (niestety dzialalnosc jest defictytowa)?
    Dodam, ze niestety jestem w zarządzie. Jak ustrzec się od odpowiedzialnosci
    osobistej?
    Wielkie dzieki za wszelkie uwagi.

  • 2. Data: 2007-09-03 14:22:57
    Temat: Re: Sp. z o.o. jak rozwiązac?
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > letnie zobowiazanie wobec CH (niestety dzialalnosc jest defictytowa)?
    > Dodam, ze niestety jestem w zarządzie. Jak ustrzec się od odpowiedzialnosci

    Spłać zobowiązania w tym do ZUS i US. Spłać CH . Uzyskaj zaświadczenia o braku
    zaległości i sprzedaj spółkę . Nie zapomnij odwołać się z zarządu i powołać
    nowy w dniu sprzedaży.

    Wariant dwa - zgloś upadłość.

    Pzdr- Kriss

  • 3. Data: 2007-09-12 19:59:01
    Od: "ntx" <n...@s...pl>

    Użytkownik "Kriss" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > braku
    > zaległości i sprzedaj spółkę . Nie zapomnij odwołać się z zarządu i

    co to znaczy splacic CH? (5letni czynsz?).
    Interesuje mnie wariant drugi: oglosic upadlosc, nie doczepia mi sie do
    majatku osobistego?

  • 4. Data: 2007-09-12 23:28:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 12 Sep 2007, ntx wrote:

    > Interesuje mnie wariant drugi: oglosic upadlosc, nie doczepia mi sie do
    > majatku osobistego?

    Jak to pisałeś, pięć lat trwało?

    Przeczytaj ustawę.
    http://e-prawnik.pl/prawo/data.php/dHlwZT00MTAwJmlkP
    TIwNzg4JnY9OQ

    Cytat:

    +++
    Art. 11. 1. Dłużnik jest niewypłacalny, jeżeli nie wykonuje swoich
    wymagalnych zobowišzań.

    2. Dłużnika będšcego osobš prawnš albo jednostkš organizacyjnš
    nieposiadajšcš osobowoœci prawnej, której odrębna ustawa przyznaje
    zdolnoœć prawnš, uważa się za niewypłacalnego także wtedy, gdy jego
    zobowišzania przekroczš wartoœć jego majštku, nawet wówczas, gdy na
    bieżšco te zobowišzania wykonuje.
    [...]

    Art. 21. 1. Dłużnik jest obowišzany, nie póŸniej niż w terminie dwóch
    tygodni od dnia, w którym wystšpiła podstawa do ogłoszenia upadłoœci,
    zgłosić w sšdzie wniosek o ogłoszenie upadłoœci.

    2. Jeżeli dłużnikiem jest osoba prawna albo inna jednostka organizacyjna
    nieposiadajšca osobowoœci prawnej, której odrębna ustawa przyznaje
    zdolnoœć prawnš, obowišzek, o którym mowa w ust. 1, spoczywa na każdym,
    kto ma prawo go reprezentować sam lub łšcznie z innymi osobami.

    3. Osoby, o których mowa w ust. 1 i 2, ponoszš odpowiedzialnoœć za szkodę
    wyrzšdzonš wskutek niezłożenia wniosku w terminie okreœlonym w ust. 1.
    ---

    No i jeszcze jest deser: czy firmę stać na opłacenie kosztów
    sądowych, wpisów do KRS itp. oraz pensji likwidatora?

    +++
    Art. 13. 1. Sšd oddali wniosek o ogłoszenie upadłoœci, jeżeli majštek
    niewypłacalnego dłużnika nie wystarcza na zaspokojenie kosztów
    postępowania.
    ---

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2007-09-13 09:05:51
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    wiadomości news:

    > No i jeszcze jest deser: czy firmę stać na opłacenie kosztów
    > sądowych, wpisów do KRS itp. oraz pensji likwidatora?

    A jeśli nie stać to co?
    Obowiązek zarządu jest wystąpienia o upadłość, a nie jej ogłoszenia.

  • 6. Data: 2007-09-13 09:14:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 13 Sep 2007, Cavallino wrote:

    > A jeśli nie stać to co?

    A nie wynika aby z tego, że została zgłoszona za późno?
    Ściśle rzecz biorąc: najdalej dwa tygodnie wcześniej powinno ją
    było być stać, prawda? Temu że w momencie zgłoszenia może rzeczywiście
    być "pod kreską" zaprzeczyć się nie da :)

    > Obowiązek zarządu jest wystąpienia o upadłość, a nie jej ogłoszenia.

    Co prawda to prawda.
    Ale powinna być jeszcze zgłoszona "na czas" - skoro osoby zobowiazane
    mają na to dwa tygodnie...

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2007-09-13 09:26:56
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0709131111420.3316@athlon64...

    > A nie wynika aby z tego, że została zgłoszona za późno?

    Nie.
    Jak jest dwa tygodnie od daty zaistnienia niewypłacalności, to jest dwa, a
    nie minus dwa.
    Czyli nie masz obowiązku zgłaszać ZANIM staniesz się niewypłacalny.

    > Ściśle rzecz biorąc: najdalej dwa tygodnie wcześniej powinno ją
    > było być stać, prawda?

    A niby dlaczego?
    Już w momencie zajścia zdarzenia może nie być jej stać na nic.

    > Co prawda to prawda.
    > Ale powinna być jeszcze zgłoszona "na czas" - skoro osoby zobowiazane
    > mają na to dwa tygodnie...

    No dobra, ale zakładając że było na czas, a kasy na syndyka (nie
    likwidatora) nie ma, to co wtedy?
    Jak zamknąć taką firmę?
    A jeśli się nie da - czy np. można odwołać zarząd, nie powołać nowego i
    zapomnieć o spółce?

  • 8. Data: 2007-09-13 21:25:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > Nie.
    > Jak jest dwa tygodnie od daty zaistnienia niewypłacalności, to jest dwa, a
    > nie minus dwa.
    > Czyli nie masz obowiązku zgłaszać ZANIM staniesz się niewypłacalny.

    Dobrze, ale on ma ten dług od dwu lat.

    > A niby dlaczego?
    > Już w momencie zajścia zdarzenia może nie być jej stać na nic.

    No i w ciągu dwu tygodni ma to zgłosić.
    Więc dwa tygodnie przed zgłoszeniem miało być "przed zdarzeniem", o czym
    piszę.
    A jest dwa lata po.

    > No dobra, ale zakładając że było na czas, a kasy na syndyka (nie likwidatora)
    > nie ma, to co wtedy?

    Nie ma likwidacji, a ci którzy *mieli* ogłosić likwidację IMVHO
    w myśl podanego przepisu ponoszą odpowiedzialność osobistą.

    > Jak zamknąć taką firmę?

    AFAIK - po prostu się nie da. Sąd odmówi.

    > A jeśli się nie da - czy np. można odwołać zarząd, nie powołać nowego
    > i zapomnieć o spółce?

    Ale wierzyciele aż do przedawnienia mogą dochodzić roszczeń od tego
    kto jest "odpowiedzialny", jak chce ustawa.

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2007-09-13 21:57:57
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    wiadomości news:

    > Dobrze, ale on ma ten dług od dwu lat.

    Pytałem w oderwaniu od tego przypadku.

    > Nie ma likwidacji, a ci którzy *mieli* ogłosić likwidację IMVHO

    Upadłość.
    I nie ogłosić a wystąpić.
    To nei to samo.

    > Ale wierzyciele aż do przedawnienia mogą dochodzić roszczeń od tego
    > kto jest "odpowiedzialny"

    Swoje zrobił.
    I co dalej?

  • 10. Data: 2007-09-14 08:18:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > Pytałem w oderwaniu od tego przypadku.

    A to nie ma o czym dyskutować. Piszę o *tym* przypadku: brak
    zdolności od dwu lat, w sumie tylko jeden istotny dług.

    > Upadłość.

    Ano, mea culpa.

    > I nie ogłosić a wystąpić.
    > To nei to samo.