  • 11. Data: 2009-10-05 16:49:58
    Temat: Re: Czy możliwy jest ZWROT niesprzedanego towaru do hurtowni?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    cef pisze:

    > Owszem, trzeba tylko wiedzieć jak to opodatkować.

    Lub jak sprzedać pozostałe ubrania, aby nikt się nigdy całości nie
    doliczył.

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2009-10-05 17:03:21
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Rafał Kowalczyk" <r...@g...com> napisał w
    wiadomości
    m.googlegroups.com...
    On 5 Paź, 14:09, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:
    > a co masz w umowie?

    >Jeżeli się nie sprzeda ubrań to
    >można oczywiście samemu w nich chodzić lub rozdać rodzinie, czyż
    >nie? :-)

    O wyprzedazach slyszal?
    Jesli ciuch sie sprzedawal jakos tam po 50 zl, no to nie ma bata, ze za 20
    czy za 10 nikt nie wezmie. A chyba lepiej sprzedac za grosze niz wyrzucic na
    smietnik. Samemu w nich chodzenie czy rozdanei rodzinie oznacza koniecznosc
    zaplacenia uprzednio odliczonego VAT-u, wiec tez musisz rozwazyc, co sie
    bardziej oplaca.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 13. Data: 2009-10-05 17:09:58
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Rafał Kowalczyk" <r...@g...com> napisał w
    wiadomości
    p.googlegroups.com...

    >Ale jak to jest w praktyce? JAK CZĘSTO podpisuje się umowy, które
    >pozwalają na zwrot niesprzedanego towaru? Czy coś takiego w ogóle się
    >praktykuje, czy może takie umowy to są raczej wyjątki? Może to też
    >zależy od towaru - gdzieś słyszałem, że sklepy mogą bez problemu
    >zwracać gazety.

    To juz raczej pytanie na pl.biznes

    Pozdrawiam
    SDD

  • 14. Data: 2009-10-05 17:22:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 5 Oct 2009, Rafał Kowalczyk wrote:

    > Jeżeli się nie sprzeda ubrań to
    > można oczywiście samemu w nich chodzić lub rozdać rodzinie, czyż
    > nie? :-)

    Masz jakąś lepszą metodę na zapłacenie niższego podatku? ;)
    Hint: dla "osób trzecich", towar niesprzedany w sezonie można
    legalnie przecenić. Dla "podmiotów powiązanych" nie ma takiej
    możliwości, znaczy przecenić można, ale z ustawy o VAT wynika
    nakaz opodtkowania kwotą jaka była przy zakupie, zaś
    z ustawy o podatku dochodowym - możliwość "domiaru"
    przez US.

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2009-10-06 07:20:07
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

> [...]
    > nakaz opodtkowania kwotą jaka była przy zakupie, zaś
    > z ustawy o podatku dochodowym - możliwość "domiaru"

    Jaki widzisz sposób na wykrycie, że kupiła osoba nietrzecia? Przecież
    sprzedaż ubrań nie jest ewidencjonowana fakturami tylko paragonem lub
    rejestrem sprzedaży.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 16. Data: 2009-10-06 08:39:02
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:
    > Jaki widzisz sposób na wykrycie, że kupiła osoba nietrzecia? Przecież
    > sprzedaż ubrań nie jest ewidencjonowana fakturami tylko paragonem lub
    > rejestrem sprzedaży.

    Zauważ, że w tytule grupy jest słowo "prawo" co mogłoby sugerowac, że
    dyskutujemy tu o działaniach zgodnych z obowiązującym prawem.

    A że to rzeczone prawo jest momentami mocno debilne to już zupełnie inna
    sprawa.

    Piotrek

  • 17. Data: 2009-10-06 09:21:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 6 Oct 2009, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Jaki widzisz sposób na wykrycie, że kupiła osoba nietrzecia?

    OpenSourcowy freeware ;) - donos konkurencji, niezadowolonego klienta,
    zwolnionego pracownika albo kogoś w tym stylu.

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2009-10-06 10:02:26
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > OpenSourcowy freeware ;) - donos konkurencji, niezadowolonego klienta,
    > zwolnionego pracownika albo kogoś w tym stylu.

    No ale co, przychodzi do sklepu babcia i kupuje z wyprzedaży futro. Skąd
    inni mają wiedzieć, że to Twoja babcia, a nie Babcia Leokadia z sąsiedztwa.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 19. Data: 2009-10-06 10:04:14
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Piotrek pisze:
    > Zauważ, że w tytule grupy jest słowo "prawo" co mogłoby sugerowac, że
    > dyskutujemy tu o działaniach zgodnych z obowiązującym prawem.

    Jaki jest odsetek osób, które sprzedadzą swojej babci drożej, tylko
    dlatego, że to ICH babcia, a nie Babcia Sąsiada?

    > A że to rzeczone prawo jest momentami mocno debilne to już zupełnie inna
    > sprawa.

    Nie inna. Debilne prawo trzeba tępić. Prawo to mechanizm stworzony przez
    społeczeństwo, które dla swojego dobra się umawia na określone
    działania. Jeżeli jakieś prawo nie działa dla dobra społeczeństwa, to
    należy je zmieniać a nie twierdzić, że durny lex, lecz lex?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 20. Data: 2009-10-06 10:09:19

    Przemysław Adam Śmiejek pisze:
    > No ale co, przychodzi do sklepu babcia i kupuje z wyprzedaży futro. Skąd
    > inni mają wiedzieć, że to Twoja babcia, a nie Babcia Leokadia z sąsiedztwa.

    W KF: jeśli to nie Twoja babcia to nie jest babcią Leokadią tylko panią
    Leokadią

    --
    Kiej wypiję flaszą wina - zaraz u mnie insza mina,
    i ochota do śpiewania wnet mnie bierze i do grania