  • 11. Data: 2011-07-10 09:13:01
    Temat: Re: Czy można samego siebie formalnie zatrudnic?
    Od: "Pendrive" <s...@o...pl>

    >A jakbyś nagle zaczął zarobiać więcej,
    >to już byś chciał, żeby był malutki ryczałt?

    polecam czetac ze zrozumieniem, obecnie nie mam z tym problemu, ale mialem
    rok temu,
    chcialbym by bylo procentowe z pewnym ograniczeniem. Ile osob by wtedy
    pootwoeralo firmy i placilo legalnie podatki ..

  • 12. Data: 2011-07-10 09:15:35
    Od: "Pendrive" <s...@o...pl>

    >Spoleczne - a to jest najbardziej "dotkliwe" - placi sie od 2 tys. z
    >groszami: 2015,40 bodajze, co nie jest kolosalna roznica w zestawieniu z
    >1386. Jest mniej, ale nie sa to skale kosmiczne. W zdrowotnym jest
    >roznica - bo w dzialalnosci podstawa to *prawie* 3 tys, a z najnizszego
    >etatu 1100 z groszami.

    problem zaczyna sie kiedy jest okres przestoju i do 2 sie nie dojdzie. Zus
    powinien byc procentowy z pewnymi widelkami (gornymi).

    >Skoro podwojne zdrowotne to nie problem, to raczej o 600 pare zlotych
    >roznicy podstaw wymiaru nie ma co kopii kruszyc - tym bardziej, ze obsluga
    >spolki z o.o. znacznei wiecej kosztuje :)

    zdrowotne jest w wiekszosci odliczalne
    P.

  • 13. Data: 2011-07-10 09:18:34
    Od: "Pendrive" <s...@o...pl>

    >Bo ma bugi w sofcie ? Inaczej ciężko mi sobie wyobrazić że z
    >jednoosobowej informatycznej DG nie da się wyciągnąć 3000zł/mc.

    skoro chcesz sie tradycyjnie przypierdolic to przeczytaj watek ze
    zrozumieniem,
    obecnie jak pisalem nie mam takiego problemu, ale rok temu mialem, bo
    zajmowalem sie rozbudowa programu,
    majac z niego wplyw w okresie letnim kolo 500 zl musialem sie zadluzac zeby
    placic ubezpieczenie do ktorego jestem rzekomo dla
    wlasnego dobra zmuszony.

  • 14. Data: 2011-07-10 09:26:23
    Od: "Pendrive" <s...@o...pl>

    >Jesli ta firma to spolka z o.o. to jak najbardziej mozna.

    nie jest, i niestety w gre nie wchodzi zalozenie dla tego celu, bo wtedy
    strace mozliwosc stosowania stawki vatu 8 %

    >Jakie ponad 3 tys?

    skrot myslowy

  • 15. Data: 2011-07-10 09:46:13
    Od: "Pendrive" <s...@o...pl>

    >A liczyłeś ile na tym zaoszczędzisz? Bez zdrowotnego, ZUS po stronie
    >pracownika i pracodawcy od 1386zł wynosi 446zł. A ZUS bez zdrowotnego w
    >działalności to 597zł, czyli niewiele więcej. A dochodzi papierologia i
    >jeszcze koszty nieodliczalnej części zdrowotnego.

    zawsze to mniej. Po prostu chorym mi sie wydaje to co mnie rok temu
    spotkalo.
    Czyli najlepiej sie gdzies na pol tetau z najnizsza pensja zatrudnic by miec
    spokoj i nie przeplacac.

  • 16. Data: 2011-07-10 10:06:24
    Od: "Pendrive" <s...@o...pl>

    >zawsze to mniej. Po prostu chorym mi sie wydaje to co mnie rok temu
    >spotkalo.
    >Czyli najlepiej sie gdzies na pol tetau z najnizsza pensja zatrudnic by
    >miec spokoj i nie przeplacac.

    orientujesz sie w ogole bo z tego co widze interesujesz sie zusem czy ktos
    zaskarzyl te przepisy ?

    (rozbieznosc pomiedzy najnizsza placa minimalna a zmuszaniem do placenia
    zusu od duzo wiekszej kwoty bez wzgledu na zarobek u przedsiebiorcow)

  • 17. Data: 2011-07-10 10:15:51
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Pendrive wrote:

    > polecam czetac ze zrozumieniem, obecnie nie mam z tym problemu, ale
    > mialem rok temu,

    Było by też miło, gdybyś umiał wyrazić prezycyjnie to,
    co masz do przekazania.

  • 18. Data: 2011-07-10 10:29:39
    Od: Pendrive <P...@d...pl>

    W dniu 2011-07-10 12:15, cef pisze:

    > Było by też miło, gdybyś umiał wyrazić prezycyjnie to,
    > co masz do przekazania.

    "Czy można formalnie zatrudnić samego siebie we własnej firmie z
    najnizsza pensja, czy prawo tego zabrania?"

    (...)

    "(...) na szczescie obecnie jestem w duzo lepszej sytuacji ale w
    zelszym roku byłem na etapie ujawnianie dla zus swojego majatlku by ten
    przekazal sprawe do poborcy podatkowego."

    czego z tych dwóch zdań nie zrozumiałeś?

  • 19. Data: 2011-07-10 10:33:56
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Pendrive wrote:

    > czego z tych dwóch zdań nie zrozumiałeś?

    Ale ja się do tych akurat fragmentów nie odnosiłem.
    Nie interesuje mnie Twoja sytuacja wczoraj czy jutro, tylko konkretny pomysł
    oskładkowania przedsiębiorców proporcjonalnie do dochodu.

  • 20. Data: 2011-07-10 10:36:43
    Od: Pendrive <P...@d...pl>

    W dniu 2011-07-10 12:33, cef pisze:

    > Ale ja się do tych akurat fragmentów nie odnosiłem.
    > Nie interesuje mnie Twoja sytuacja wczoraj czy jutro, tylko konkretny
    > pomysł
    > oskładkowania przedsiębiorców proporcjonalnie do dochodu.

    tak wiec moj pomysl jest by dzialalo to jak na umowie zlecenie, z jednak
    jakąś odgórną granicą. Było by to uczciwe, bezstresowe i moge sie
    zalozyc ze mnostwo osob by pootwieralo firmy.