  • 21. Data: 2011-07-10 11:19:05
    Temat: Re: Czy można samego siebie formalnie zatrudnic?
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Pendrive wrote:

    > tak wiec moj pomysl jest by dzialalo to jak na umowie zlecenie, z
    > jednak jakąś odgórną granicą. Było by to uczciwe, bezstresowe i moge
    > sie zalozyc ze mnostwo osob by pootwieralo firmy.

    Ale skarb państwa byłby raczej stratny.
    Ludzie liczyć potrafią.

  • 22. Data: 2011-07-10 11:42:20
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Pendrive,

    Sunday, July 10, 2011, 11:26:23 AM, you wrote:

    > nie jest, i niestety w gre nie wchodzi zalozenie dla tego celu, bo wtedy
    > strace mozliwosc stosowania stawki vatu 8 %

    Nie bij - wytłumacz. Skąd taka stawka przy informatyce i dlaczego ma to
    związek z rodzajem działalności?

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 23. Data: 2011-07-10 11:55:30
    Od: tomek <t...@o...pl>

    Dnia 2011-07-10, o godz. 11:18:34
    "Pendrive" <s...@o...pl> napisał(a):

    > skoro chcesz sie tradycyjnie przypierdolic to przeczytaj watek ze
    > zrozumieniem,
    > obecnie jak pisalem nie mam takiego problemu, ale rok temu mialem, bo
    > zajmowalem sie rozbudowa programu,
    > majac z niego wplyw w okresie letnim kolo 500 zl musialem sie
    > zadluzac zeby placic ubezpieczenie do ktorego jestem rzekomo dla
    > wlasnego dobra zmuszony.

    Cieszę się że teraz masz 1200zł a nie 500zł i wskutek lepszego
    odżywiania wraca ci równowaga hormonalna, ale co to ma wspólnego z
    podatkami?

    Tomek

  • 24. Data: 2011-07-10 12:17:36
    Od: Pendrive <P...@d...pl>

    W dniu 2011-07-10 13:19, cef pisze:

    > Ale skarb państwa byłby raczej stratny.
    > Ludzie liczyć potrafią.

    dlaczego mialby byc straetny, ile osob utrzymuje DG majac straty na
    zusie, ile osob nie otwiera DG ze wzgledu na z gory okreslony zus ?
    Po co ludzie zawieszaja DG i czesto w okresie zawieszenia na lewo ja
    prowadza?

    P.

  • 25. Data: 2011-07-10 12:19:58
    Od: Pendrive <P...@d...pl>

    > Nie bij - wytłumacz. Skąd taka stawka przy informatyce i dlaczego ma to
    > związek z rodzajem działalności?
    >
    > [...]

    przychod ze sprzedazy licencji na program wytworzony przez siebie.
    Dystrybutor placi juz 23%. Gdyby spolka sprzedawala, tez by musiala
    placic 23%, nawet gdyby to byla spolka cywilna i jedna z osob w tej
    spolce bylby autor programu.

    Mam interpretacje indywidualna tak na marginesie, a 15% rosnicy w vacie,
    gdy stosuje sie ceny brutto i to w dodatku niskie robi kolosalna roznice
    przy wiekszym dochodzie.

    P.

  • 26. Data: 2011-07-10 12:21:34
    Od: Pendrive <P...@d...pl>

    W dniu 2011-07-10 13:55, tomek pisze:

    > Cieszę się że teraz masz 1200zł a nie 500zł

    zebys sie nie zdziwil

  • 27. Data: 2011-07-10 12:33:02
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Pendrive wrote:

> [...]
    > zusie, ile osob nie otwiera DG ze wzgledu na z gory okreslony zus ?
    > Po co ludzie zawieszaja DG i czesto w okresie zawieszenia na lewo ja

    Dlaczego byłby stratny? Odrobina przewidywania.
    Gdyby zrobić tak jak Ty proponujesz, to wszyscy by pozakładali DG -
    jak nie ma dochodu, to nic nie kosztuje -
    i zaczęli "topić" prywatne wydatki w tych działalnościach, odliczać VAT itd
    Potrafisz oszacować zmiany w budżecie przy możliwej dużej skali tego
    zjawiska?

  • 28. Data: 2011-07-10 13:02:04
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-07-10 14:33, cef pisze:

> [...]
    > i zaczęli "topić" prywatne wydatki w tych działalnościach, odliczać VAT itd
    > Potrafisz oszacować zmiany w budżecie przy możliwej dużej skali tego

    Teoretycznie każdy etatowiec może tak robić za około 40zł/miesięcznie,
    nie jest to jednak chyba masowe zjawisko.

    Osobiście jestem za czymś przeciwnym niż Pendrive - za
    nieobowiązkowością uczestniczenia w ZUS przy działalności gospodarczej.

    --
    Liwiusz

  • 29. Data: 2011-07-10 13:10:37
    Od: Pendrive <P...@d...pl>

    > Osobiście jestem za czymś przeciwnym niż Pendrive - za
    > nieobowiązkowością uczestniczenia w ZUS przy działalności gospodarczej.

    to tez fajne. W moim przypadku dostaje kase za nic nie robienie, watpie
    bym kiedykolwiek z tego zrezygnowal na rzecz mikroskopijnej emerytury
    dlatego tez uwazam za bezsens w moim przypadku odkladanie na nia.

    P.

  • 30. Data: 2011-07-10 13:22:53
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Liwiusz wrote:

    > Teoretycznie każdy etatowiec może tak robić za około 40zł/miesięcznie,
    > nie jest to jednak chyba masowe zjawisko.

    Może i masz rację. Nie jest teraz masowe to i może by nie było zmian,
    ale teraz przynajmniej kasę zasilają Ci co nie mają dochodu, a są
    oskładkowani
    od jakiejś stałej kwoty. Nie wiem jaka
    jest tego skala, ale obawiam się, że gdyby nieznacząca,
    to by juz dawno dopuszczono taką możliwość.

    > Osobiście jestem za czymś przeciwnym niż Pendrive - za
    > nieobowiązkowością uczestniczenia w ZUS przy działalności
    > gospodarczej.

    A co dla tych, którzy się nie ubezpieczą nigdzie?
    Jakieś obozy?