  • 1. Data: 2006-03-30 09:46:18
    Temat: Czy mozna zaksiegowac fakture z tego miesiaca w przyszlym miesiacu ?
    Od: "Patryk" <p...@o...mila.edu.pl>

    Witam
    Czy moge zaksiegowac fakture z tego miesiaca (marzec) w przyszlym miesiacu
    (kwiecien) ? Z tego co wiem mozna tak zrobic, ale chcialbym sie upewnic.

    Pytanie moje dotyczy sytuacji, gdy np. otrzymam spozniona fakture za miesiac
    marzec juz po zlozeniu deklaracji VAT za ten miesiac. Czy musze skladac
    korekte deklaracji VAt za miesiac marzec, czy moge swobodnie zaksiegowac ja
    w miesiacu kwietniu i potraktowac jako koszt z miesiaca kwiecien ?

    Pytania moje dotycza tylko deklaracji VAT-7.

    Patryk

  • 2. Data: 2006-03-30 09:56:44
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "Patryk" <p...@o...mila.edu.pl> napisał w wiadomości
    > czy moge swobodnie zaksiegowac ja
    > w miesiacu kwietniu i potraktowac jako koszt z miesiaca kwiecien ?
    >
    > Pytania moje dotycza tylko deklaracji VAT-7.

    To dlaczego pytasz o księgowanie kosztów?
    Chciałeś chyba zapytać o ujęcie w deklaracji VAT?
    Otóż dla większości przypadków o rozliczeniu faktury w danym
    miesiącu decyduje data otrzymania faktury a nie wystawienia
    (ale też są wyjątki), więc aby poprawnie
    sporządzić deklarację nic nie musisz kombinować.

  • 3. Data: 2006-03-30 17:41:59
    Od: j...@n...org.inv

    "cef" <c...@i...pl> wrote:

    >To dlaczego pytasz o księgowanie kosztów?

    >Otóż dla większości przypadków o rozliczeniu faktury w danym
    > miesiącu decyduje data otrzymania faktury

    A przy ksiegowaniu kosztow jest tak samo, czy inaczej?

    Janek

  • 4. Data: 2006-03-30 18:33:20
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > A przy ksiegowaniu kosztow jest tak samo, czy inaczej?

    A myślisz, że po co są dla dwóch różnych podatków
    odrębne ustawy?

  • 5. Data: 2006-03-31 13:21:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 30 Mar 2006 j...@n...org.inv wrote:

    > A przy ksiegowaniu kosztow jest tak samo, czy inaczej?

    Jest... śmieszniej.
    Prowadzisz DG?
    No to się pochwal czy księgujesz kasowo czy memoriałowo... ;)
    (hint: VAT również może być księgowany kasowo lub memoriałowo, ale
    zasady są *w szczegółach*, ale istotnych szczegółach inne - bo
    co innego jest podstawą zapisu!!)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)